Московски: Продаваме "Товарни превози" в БДЖ

  • 09 декември 2011 13:54

  • 4992
  • 11
Московски: Продаваме "Товарни превози" в БДЖ
©

Със сигурност ще продадем „Товарни превози” и аз нося отговорност за това. Не ме притеснява по никакъв начин темата с приватизацията.

Това каза на брифинг в парламента транспортният министър Ивайло МосковскиИвайло МосковскиИвайло Московски е министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията в кабинета. На въпрос, свързан с твърдението на опозицията, че „Товарни превози” ще бъдат приватизирани за 200 млн. лв., Московски посочи: "Не искам да коментирам. Не знам на каква цена ще се приватизира „Товарни превози”. Цената ще я определи пазарът и търсенето. Заложили сме достатъчно високи критерии”, заяви той.
Московски заяви, че твърдението на бившия транспортен министър Петър Мутафчиев, че 4 мотриси марка "Сименс" са дадени за резервни части не отговаря на истината.

„Прави се анализ, прави се изчисление по номинал – активите на „Товарни превози” са за около 320 млн. лв. Дали пазарът ще одобри това и накъде ще отиде цената, не мога да кажа. Темата за продажбата има две измерения. Ако подпишем споразумението със Световната банка, което е в размер на 460 млн. лв., това е заем от Световната банка, който тя дава на държавата, а не на БДЖ. Давайки го на държавата, тя трябва да го предостави на дружеството под някаква форма, и тази форма трябва да бъде нотифицирана от Брюксел. За да стане това, БДЖ трябва да осигури собствен ресурс минимум 50% от стойността на този заем. Няма откъде от друго място да дойдат, освен от продажба на „Товарни превози”. Дори да няма такъв заем, за да започне БДЖ да излиза от състоянието, в което се намира, свежият приход на ресурс е единствено тази продажба”, бе категоричен Ивайло МосковскиИвайло МосковскиИвайло Московски е министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията в кабинета, предаде "Фокус".

Последвайте канала на

Константин Тодоров
4992 11

Свързани новини

Коментари 11

Добави коментар

2011.12.11 | 15:30

10
Значи, продаваме Товарни превози на частник, в същото време ДЪРЖАВАТА взема заем от СБ и съответно го връщат данъкоплатците, а през това време богоизбраният частник печели.
Мариан Петков

2011.12.11 | 15:30

9
Световната банка и нейните закопаващи условия ли е единствения вариант за финансиране? Да продаваш кокошката, която снася златни яйца е повече от тъпо! БДЖ е част от българската държавност и продажбата на тази компания е огромен удар срещу националната ни сигурност. Само крайно глупав човек може да повярва, че БДЖ не може да намери финансиране от други източници! Ако Московски и Дянков не могат (аз смятам, че не искат и да търсят) - да си ходят!
6968

2011.12.10 | 02:42

4
4 мотриси марка "Сименс" са дадени за резервни части и не 4 а 6 от които нестава вече нищо.Който невярва да отиде в депо Варна и сам ще се обеди как стоят навън оглозгани
Мда

2011.12.11 | 15:29

8
Егати свинщината честно. Друго какво остана за приватизация, че и него да го унищожат.

2011.12.11 | 15:29

7
Интересното е, че не продават пътнически превози, които са на загуба, а товарни, от които се печели яко ! Това е хора... продадоха ЕРП-тата, та сега всяка седмица от летище София излита самолет с нашите пари за Чехия, а ние сме им дали и последните си стотинки и страната ни мизерства ! Сега някой ще печели и от железницата ни, а ние ще затъваме още повече и тиквата ще реве, че ''НЯМА ПАРИ!!!'' Е, как ще има, като винаги ни управляват алчни изроди, които за някое милионче в джоба ни обричат на вечна мизерия !
таакаааа

2011.12.10 | 02:41

3
земете прочетете план Ран-Ът има го в нета навсякъде и открийте как Боко Тиквата смело върви по него ,по-смело и от Луканов ,народеца загива поради собственото си невежество и утеха в чаша ракия
12345

2011.12.10 | 02:40

2
Бананова република това е идеята на ГЕРБ
Angry

2011.12.10 | 02:40

1
Станахме свидетели на умишленото договаряне на синдикати и управляващи с цел съсипване и "подаряване" на БДЖ. Само единия клон на синдикатите за една година получават от членски вноски 700 000лв , та с тея пари при всичките тея години не можаха ли да наемат наблюдаващи и инспектори които да следат за злоупотребите, даже и когато имаше репортажи за тях те не предприеха нищо. И сега умишлено организираха стачка за да може предприятието да понесе още загуби, които да допренесат за още по ниската му продажба, както и да може после управляващите да си измият ръцете за унищожението на БДЖ с стачкуващите обикновени хорица. По логично щеше да е постъпката на синдикатите ако се бяха съгласили с реформите на БДЖ от самото начало с цел да се запази дружеството а не заради 2 000 човека да ликвидират цялото предприятие, и всички да останат без работа. Ако това беше се случило след тая реформа нямаше да има как да шикалкавят и прикрият изпълнителните директори и управляващите за целенасоченото ликвидиране на дружеството. Ама и служителите в бдж-то си го заслужават вместо да бяха се съгласили, и да бяха останали на работните места и да спретнат ръкави, те са водят на хорото създадено и от двете страни, даже и психозно щасливи, знамената на синдикатите рамахват горди и щасливи от илюзията че някои мисли за тях.
Петър

2011.12.11 | 15:27

6
Като носиш отговорност, идвам да ти взема главата, тя не ти е нужна. А след това на всички твои близки, защото такива отрепки са ненужни никому!

2011.12.10 | 12:32

5
Частна железопътна компания има от години.С Румънски локомотиви се извозваха най-редовните и рентабилни товарни влакове - от пътническите полза няма , доказано е.За да има БДЖ, нашите бащи и деди копаха тунелите с кирка и лопата,строяха спирки и гари , локомотивни депа и ЖП Управления , а по късно - електрификация и подстанции.Тази постановка , на която сме свидетели не е от сега,тя е от преди годините на тройната коалиция , но СЕГА и дойде времето да се реализира. Не им вярвайте , каквото и да говорят - всичко е само спектакъл , а синдикатите са само маша в ръцети на управляващите. Всички съкращения започваха от чистачките /с най-ниска заплата/ но никога от Нач. Последните20 г.дори бившите партийни секретари бяха преназначени на ръководни длъжности в същото БДЖ , което уж се променяше, а профсъюзните функционери се задоволяваха с трохите под масата , докато героите от последната стачка бяха съдени и уволнявани. Стачко изменниците станаха инструктори и началници , сега взеха и големи пенсии и се радват на щастлива старост.Това е - шоуто продължава.

Добави коментар

Водещи новини