60 хотела със загуби от фалита на „Астрал Холидейз“

Около 60 български хотела, сред които и няколко големи играчи, са засегнати и последователните фалити на дъщерните дружества на „Томас Кук“ и родната „Астрал Холидейз“, която работеше като представител на британския туроператор у нас.

Фалиралият туроператор „Астрал Холидейз“ е бавил плащанията си към хотели по половин година. Вместо с два месеца след края на летния сезон, фирмата е плащала задълженията си към хотели чак през януари следващата година, коментира политиката на компанията член на УС на Асоциацията на туроператорите Калин Драганов пред „Монитор“.

По думите му има и случаи, в които туроператорът не е плащал и по година, но фалитът на "Астрал“ ще се отрази добре както на хотели, така и на туроператори, тъй като така пазарът ще се изчисти от некоректен платец. От сайта на „Астрал Холидейз“ става ясно, че туроператорът е работил с около 200 български хотелиери. Според Драганов сегашният фалит е фиктивен. „Всъщност „Астрал Холидейз“ фалира още преди 3 години, но отново се появи на пазара – сега ще стане същото“. Той обясни, че туроператорът е бил член на една от трите по-големи асоциации у нас за туристическо посредничество, в която вече 3 такива фирми са фалирали.

За последните 8 години фалиралите туроператори са пет "Aлмa тyp" (2011), "Oн тpaвeл" (2012), "Baлepи 90" (2013), "Aлфaтyp" (2016) и "Acтpaл Xoлидeйз" (2019). „Причините за фалит за комплексни – обикновено той се случва в края на сезона, защото тогава се осъществяват плащанията към хотелиерите“, поясни Константин Занков от Института за анализи и оценки в туризма.

Той препоръча на хотелиерите в случай на невзети плащания, да се обърнат директно към коректния съдебен ред за действие.

Според Националния борд по туризъм по-голямата част от хотелите са издавали фактури с отложено плащане към „Томас Кук“ със срок за плащане 60 дни. Така освен загубените пари от нощувки, изхранване и забавления, хотелиерите ще се простят и вече платено ДДС и корпоративен данък. Освен това и трудно ще обслужват кредитите си, смята шефката на борда д-р Полина Карастоянова. Затова браншът ще се обърне към правителството за подкрепа. Едно от предложенията е кредитите на хотелиерите да бъдат рефинансирани от Българската банка за развитие с по-ниски лихви. Освен това фалитът на „Томас Кук“ отваря вакум от 1500 чартъра, които няма да долетят до България с туристи. Ето защо туристическият сектор иска държавата да подкрепи туроператорите на пазара ни, които предлагат групови почивки, като плати седалките в самолетите на летовниците.

За първите 8 месеца на 2019 г. броят на немските туристи у нас възлиза на 588 897, а само през летните месеци юни - август в страната са почивали 469 641 души.

Коментари

  1. 2019.10.09 | 08:48

    Много са нагли тези "хотелиери" - мутри! Те си мислят, че всеки им е длъжен за всичко. Да си бяха направили застраховки и да си следят туроператорите. Ама те са свикнали всичко да им е на готово, да вземат без да дават. Да фалират, след като не могат да си направят сметките. Държавата изобщо не им е длъжна!

  1. 1

Напиши коментар

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Tуризъм

още

Анкета

Големи ли ще са загубите за туризма след фалита на „Астрал Холидейз“?

Големи ли ще са загубите за туризма след фалита на „Астрал Холидейз“?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.