-
25 август 2017 09:05
- 2467
- 0
Онлайн отзивите за хотелите играят огромна роля, когато хората, планиращи ваканцията си, избират къде да си направят резервация. Туристите се доверяват доста на, както изглежда, "нефилтрираните" мнения на другите.
Когато обаче се ровим из онлайн порталите за пътешествия става ясно, че рядко могат да се видят наистина лоши мнения.
Иновативната стойност на онлайн порталите за оценка на хотели намалява в сравнение с по-рано, казва Аксел Йоквер, който е експерт по онлайн туризъм.
"Вече не съществува революционната мощ. Индивидуалният рейтинг губи значимостта си", казва той. "Същевременно всеки хотел разбра, че модерният маркетинг не може да функционира без рейтинги", допълва специалистът.
Описанията в сайтовете са така моделирани, че всеки хотел да изглежда колкото се може по-добре, сякаш предлага по нещо за всеки тип турист.
"Ако един хотел има 99 % положителен рейтинг, трябва да внимавате. Хотелите нямат всичко за всеки", предупреждава той. Изискванията на туристите просто са прекалено много и прекалено разнообразни.
Въпреки това обаче рейтингите са много важни за пътуващите.
"Туристите имат доверие на другите туристи", отбелязва Сузане Нгуен, говорителка на онлайн сайта Tripadvisor.
Според проучване на германската информационна технологична асоциация Bitkom през март 2016 година около 28 % от всички туристи са обърнали внимание на онлайн рейтингите, когато са си резервирали хотел.
Платените материали играят пренебрежимо малка роля, казва Йоквер. Според него проблемът е другаде: "Някои от рейтингите са в сивата зона". Това се случва, когато операторите на хотела мотивират определени гости да дадат мнението си - хора, за които хотелът знае, че са изключително доволни от престоя си.
Така че как да разбираме, или по-точно, как да се доверим на онлайн мненията за хотелите?
Ето няколко съвета, които могат да помогнат на туриста да открие най-добрия хотел за нуждите си:
- Потребителите трябва да гледат само един или най-много два сайта за рейтинги и хотели, а не да претърсват целия интернет.
- Като се има предвид огромният обем от рейтинги, използването на филтри за съсредоточаване върху определени категории, нужди и желания помага значително в търсенето на правилния хотел.
Потребителите трябва да се запитат какво е наистина важно за тях и тогава да преценят според тези аспекти.
- Често прочитането на три подробни мнения е достатъчно да се придобие обща представа за хотела.
- Ако се обърне внимание на езика, използван в написаната оценка, може да се прецени какъв човек я е писал и съответно да се направи извод за това доколко може да се има доверие на даденото мнение.
- Снимките, които потребителите слагат към мненията си, по правило са по-информативни, отколкото снимките, качвани от самите хотелски сайтове. Така че гледайте внимателно от кого или откъде са снимките в портала за мнения.
Сайтовете за отзиви обикновено предоставят оскъдна информация за човека, даващ мнение, обяснява Йоквер, като често се посочват само най-основни данни. Възрастта и полът обаче не са достатъчни, за да се определи дали коментарът съответства на човека, който търси хотел.
"И принц Чарлз, и Ози Озбърн са британци и са на една и съща възраст, но със сигурност имат различна представа за това какъв е идеалният хотел", изтъква Йоквер.
Самият Йоквер е участвал активно в създаването на сайта Holidaycheck и знае от първа ръка, че такива портали все още имат нужда от много работа преди да могат ефективно да отговорят на нуждите на туриста.
"В бъдеще филтрите би трябвало да бъдат по-масово използвани", казва той. "Огромно количество мнения не са особено полезни", допълва Йоквер.
По-добрият вариант е да се прави разлика между типовете туристи - било то пътуващ сам бизнесмен или пък семейство с деца.
Започват да се насочват усилия в тази посока. В бъдеще филтрите ще бъдат още по-добри в откриването на мечтания от вас хотел, твърди той.
Последвайте канала на
Свързани новини
Вече можем да проверяваме онлайн здравна информация
21 август 201714:47
Валери Симеонов сезира компетентните институции за незаконни строежи на територията на хотели в Слън
18 август 201717:50
Данъчните запечатаха седем хотела по Северното Черноморие
02 август 201714:52
Крадец задига скъпи картини от български хотели
26 юли 201721:41
Вижте как да резервираме ваканцията си онлайн без рискове
22 юни 201709:07
Хотелите заработили 44 млн. лв. по Великден
13 юни 201708:54
Два отменени гола в добавеното време донесоха радост на Крумовград срещу Славия
България допусна обрат от Черна гора и се отдалечи от ЕвроБаскет 2025
Кириякос Георгиу разказа за премеждията си в Спартак (Варна)
ПФК Ботев: Ситуацията около Антон Зингаревич става все по-странна и лишена от прозрачност
Салах: Разочарован съм, по-скоро съм вън от Ливърпул, отколкото вътре
Областна администрация София-град и Столична община подписаха договора за прехвърляне на собствеността на "Герена"
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
ПП-ДБ: Борисов за премиер е неприемливо, няма да участваме в търговия за постове
25 ноември 202417:19
Кузман Илиев: Радев е добър политик, бих работил и с Пеевски, и с Борисов, и с Петков
25 ноември 202417:47
Димитър Ганев: Ако ПП-ДБ и ГЕРБ направят истиски разговор за кабинет, той няма да бъде пред медиите
25 ноември 202417:41
Ваня Григорова: За да няма сива икономика, трябва да премахнем тавана на осигурителния доход
25 ноември 202417:55
От прокуратурата искат постоянен арест за трима от биячите в мола
25 ноември 202418:09
Шофьор на тролей е със счупени нос и ръка след побой от пътник в София
25 ноември 202418:11
Очаква се скок в цената на водата
25 ноември 202417:07
Водещите новини! Бабикян: Борисов води разговора с Пеевски, а не с ПП-ДБ. Войната в Украйна доведе до нова ескалация между Запада и Москва (и още…)
25 ноември 202419:18
Осло не откри доказателства за връзка между норвежеца, собственик на българска фирма, и взривените пейджъри на "Хизбула"
25 ноември 202420:41