-
07 септември 2013 06:50
- 4484
- 4
Чуждестранни туристи, изкарали почивката си на българското крайбрежие, все по-често завеждат дела с мотива, че изкарали лоша ваканция, за да си избият похарчените пари. Това разказаха пред "Монитор" бизнесмени от бранша, които са се опарили от капризните летовници.
Често жалбите на задграничните курортисти били по-скоро абсурдни, обясниха хотелиерите. Eкспертите от бранша обясниха новата мода с факта, че страната ни все по-често се рекламира в чужбина като евтина туристическа дестинация, но същевременно предлага добро качество за тази цена. Чрез това представяне страната става все по-популярна сред средната класа почиващи, които имат и най-голям стимул да се оплакват от туристическата услуга с цел да си възстановят част от платената за почивката сума, смятат хотелиерите.
Сред най-шантавите оплаквания, които са получени от чуждестранните гости, са жалба от турист, че е паднал от стола в ресторант, както и сигнал от британска двойка, че в хотела им има твърде много стълби и коридори и те се губели често. В първия случай недоволният почиващ поискал обезщетение от управата на комплекса, тъй като преживял силен стрес и бил емоционално наранен от случката. Освен това обвинявал хотела в небрежност, тъй като столът, от който паднал, бил технически неизправен и това довело до инцидента. В жалбата било посочено, че ако ресторантът отхвърли жалбата му, трябва да покаже документи кога за последно оторизирано да извършва технически прегледи на мебелите лице е проверило качеството на стола. При втората жалба двойката от Острова пък поискали да им бъде възстановена сума, платена за почивката у нас, тъй като никъде в туристическата брошура не било посочено, че в хотела, в който били настанени, има толкова много стълби. Съоръженията стресирали и изморявали двойката и вместо да си починат, те се натоварили допълнително психически и физически. Освен това в хотела имало и много и тесни коридори, които приличали на почиващите на безкраен лабиринт, в който често се губели и трудно откривали стаята си. Повечето подобни на тези жалби пристигали у нас от известните зад граница "професионални оплаквачи" - нисък клас туристи, които се опитват да си възстановят разходите по почивката, като непрекъснато се оплакват от нивото на туристическата услуга.
Иначе хотелиерите обясниха, че има и доста нормални жалби от почиващите. Най-често почиващите се оплаквали от това, че все още липсва и адекватна туристическа инфраструктура - места за паркиране, санитарни възли, достъпна среда, информационни табели на различни езици.
Основните оплаквания на туристите са от обслужването а на някои места от шума в курортите. Преди месец стана ясно, че дъжд от жалби на туристи, отседнали в малките курорти по Южното Черноморие, залива Комисията за защита на потребителите. Руснаците се оплакват от всичко - че падат душовете, крановете на мивките и плочките в банята, че не им сменят кърпите и чаршафите и че не се почистват стаите в хотелите, съобщиха инспектори. Руснаците са подали най-много жалби - над 70.
Всяко лято комисари правят проверки по Черноморието. Масовите инспекции по Северното са приключили и се правят само по сигнали. От началото на летния сезон са извършени 2320 инспекции на територията на Северното и Южното Черноморие. Проверките на Комисията за защита на потребителите в морските курорти ще продължат до края на лятото.
Последвайте канала на
Свързани новини
Хотелите по морето пуснаха евтините нощувки
23 август 201312:44
Малките курорти по морето предлагат най-лоши условия за почивка
17 август 201319:23
Българите купуват повече имоти по Черноморието от руснаците
17 август 201314:41
Туристите все по-често избират Несебър, за да сключат брак
13 август 201312:25
Здравни инспектори и шефка на нож, замерят се с жалби
25 ноември 201421:25
В община Варна отчетоха ръст на туристите
26 септември 201314:46
Тежък мач за Левски във Враца
ЦСКА - София ще иска да развали настроението на Хебър при завръщането на "гробарите" в Пазарджик
Локомотив (София) ще търси край на кошмарната си серия срещу Берое
Снегът не спря Черно море за успех над Септември (София)
Спартак (Варна) измъкна равенството от ЦСКА 1948 и остави "червените" отново без победа
Ботев (Пловдив) излезе с изявление по темата със забраната на Зингаревич
Коментари 4
Добави2013.09.16 | 15:48
2013.09.16 | 09:55
2013.09.16 | 09:55
Добави коментар
Водещи новини
Пейков, ПП-ДБ: Лорер и Божанков няма да бъдат отстранени от парламентарната група
30 ноември 202408:41
В парламента ситуацията е: "- Какво правиш? - Нищо, на работа съм!"
30 ноември 202408:14
ДАНС наложи забрана на собственика на „Ботев” (Пловдив) да влиза в България
30 ноември 202406:14
Животновъди от Велинградско на протест - съмняват се във взетите проби
30 ноември 202408:25
След аварията: Пускат парното в засегнатите квартали в София
30 ноември 202408:21
Бурята "Бора" връхлита Гърция с опасно лошо време
30 ноември 202407:46
Снеговалеж в София: Пътищата проходими
30 ноември 202408:06
Сняг по пътищата и затруднено движение на места у нас
30 ноември 202408:08
Снежен уикенд
30 ноември 202406:18
2013.09.16 | 15:48