Чужденци съдят БГ хотели за безплатна почивка

  • 07 септември 2013 06:50

  • 4475
  • 4
Чужденци съдят БГ хотели за безплатна почивка
©

Чуждестранни туристи, изкарали почивката си на българското крайбрежие, все по-често завеждат дела с мотива, че изкарали лоша ваканция, за да си избият похарчените пари. Това разказаха пред "Монитор" бизнесмени от бранша, които са се опарили от капризните летовници.

Често жалбите на задграничните курортисти били по-скоро абсурдни, обясниха хотелиерите. Eкспертите от бранша обясниха новата мода с факта, че страната ни все по-често се рекламира в чужбина като евтина туристическа дестинация, но същевременно предлага добро качество за тази цена. Чрез това представяне страната става все по-популярна сред средната класа почиващи, които имат и най-голям стимул да се оплакват от туристическата услуга с цел да си възстановят част от платената за почивката сума, смятат хотелиерите.

Сред най-шантавите оплаквания, които са получени от чуждестранните гости, са жалба от турист, че е паднал от стола в ресторант, както и сигнал от британска двойка, че в хотела им има твърде много стълби и коридори и те се губели често. В първия случай недоволният почиващ поискал обезщетение от управата на комплекса, тъй като преживял силен стрес и бил емоционално наранен от случката. Освен това обвинявал хотела в небрежност, тъй като столът, от който паднал, бил технически неизправен и това довело до инцидента. В жалбата било посочено, че ако ресторантът отхвърли жалбата му, трябва да покаже документи кога за последно оторизирано да извършва технически прегледи на мебелите лице е проверило качеството на стола. При втората жалба двойката от Острова пък поискали да им бъде възстановена сума, платена за почивката у нас, тъй като никъде в туристическата брошура не било посочено, че в хотела, в който били настанени, има толкова много стълби. Съоръженията стресирали и изморявали двойката и вместо да си починат, те се натоварили допълнително психически и физически. Освен това в хотела имало и много и тесни коридори, които приличали на почиващите на безкраен лабиринт, в който често се губели и трудно откривали стаята си. Повечето подобни на тези жалби пристигали у нас от известните зад граница "професионални оплаквачи" - нисък клас туристи, които се опитват да си възстановят разходите по почивката, като непрекъснато се оплакват от нивото на туристическата услуга.

Иначе хотелиерите обясниха, че има и доста нормални жалби от почиващите. Най-често почиващите се оплаквали от това, че все още липсва и адекватна туристическа инфраструктура - места за паркиране, санитарни възли, достъпна среда, информационни табели на различни езици.

Основните оплаквания на туристите са от обслужването а на някои места от шума в курортите. Преди месец стана ясно, че дъжд от жалби на туристи, отседнали в малките курорти по Южното Черноморие, залива Комисията за защита на потребителите. Руснаците се оплакват от всичко - че падат душовете, крановете на мивките и плочките в банята, че не им сменят кърпите и чаршафите и че не се почистват стаите в хотелите, съобщиха инспектори. Руснаците са подали най-много жалби - над 70.

Всяко лято комисари правят проверки по Черноморието. Масовите инспекции по Северното са приключили и се правят само по сигнали. От началото на летния сезон са извършени 2320 инспекции на територията на Северното и Южното Черноморие. Проверките на Комисията за защита на потребителите в морските курорти ще продължат до края на лятото.

Последвайте канала на

Константин Тодоров
4475 4

Свързани новини

Коментари 4

Добави коментар

2013.09.16 | 15:48

4
напълно са праве , нашите са пълно долнопробие , на 8-ми декември в боровец като бехме ако 1 се къпе на горния етаж долу 3-ма не могат , а цените са като в австрия
112

2013.09.16 | 15:48

3
Ами отидете в Слънчев бряг и сами ще видите за какво качество на туристическата услуга можем да говорим - невероятна мръсотия и цигания навсякъде в комплекса, а вечер е по-добре въобще да не излизате от хотела! Слънчев бряг е едно голямо гето и не мога да си обясня как някой е готов да даде пари за да почива на подобно място!

2013.09.16 | 09:55

2
Опари ли се били, ами така е на запад. Като кажеш качество носиш отговорност. Тука сичко е менте, ама хората знаят как да си решат проблемите, браво. А до хотелиерите, май, май ви е по добре като алко дестинация, поне клиентите непомнят как са прекарали и в повечето случай си мислят, че е било незабравимо.
Европейци

2013.09.16 | 09:55

1
Ами така е, тук не сме свикнали да се оплакват от счупен стол. -Паднал бил,-кво толкова! -Да ама като предлагаш услуги по Европейски-обърни внимание и на най дребните детайли! От всички примери-абсурден ми се видя само този със коридорите, иначе другите са си съвсем резонни!

Добави коментар

Водещи новини