-
17 август 2013 19:23
- 3725
- 0
В разгара на лятото инспектори от комисията за защита на потребителите са на поход срещу нарушители по Черноморието. Класацията по оплаквания от туристи водят по-малките курорти на юг от Бургас.
Противно на очакванията, не Слънчев бряг и съседните курорти, където има и най-много туристи, са местата с най-много оплаквания, а по-малките морски градчета, като Китен, Приморско и Созопол. Причината може да е в това, че на юг ходят предимно туристи, които сами организират почивката си и съответно си търсят правата на място, например в летните приемни на комисията за защита на потребителите. Южните курорти са и по-предпочитани от българи. Това лято обаче руснаците са на път да ни стигнат по жалби.
Бум на оплаквания се очаква в края на август, когато свършва и отпускарският сезон. Те обаче рядко водят до положителен резултат за туристите,
"Лоша хигиена в стаите, мръсен под в ресторанта и падащи плочки в банята" - това са написали в последния, получен от комисията сигнал, хора, почивали в хотел в Слънчев бряг. Базата се рекламира като четири звезди, а работи на практика като детски лагер.
„Храната е зле. Дават ни несварени картофи, много малко месо и персоналът не е любезен. „Идвали сме тук преди 4 години, когато още не беше детски лагер и сега изпаднахме в шок", споделя преживяното Ростислав Добуш – турист от Украйна.
Керачка Русева, туроператор заяви, че хотелът се предлага като лагер за детски отдих и собствениците са им го дали като четиризвезден детски лагер. Русева не пожела да коментира дали според нея услугите действително отговарят на категорията четири звезди.
От хотела, който е пълен с туристи, е имало оплаквания и миналото лято и още тогава е направено предложение до финансовото министерство да му бъде отнета едната звезда. Резултатът до момента е само нова глоба.
И все пак, кога да разчитаме на компенсация.„Търговецът - това вече е рекламация на услугата, може да реши да се стигне до някакво споразумение за компенсация от негова страна, ако той държи на имиджа си", заяви Иван Бъчваров - гл. Секретар в Комисия за защита на потребителите. Това обаче може да стане само, ако още не сте напуснали хотела или ресторанта в търсене на по-добър.
Инспекторите отчитат, че нарушенията в ресторантите са намалели. „Липса на цени или грамажи в менютата също не е толкова често срещано, но не мога да кажа, че напълно е изчезнало", добави Николай Стойков – председател на КЗП – Бургас.
Девет ресторанта по морето на юг ще бъдат затворени, заради значително по-ниско качество на услугата, която са предлага.
Последвайте канала на
Свързани новини
Нова професия в морските курорти - контрольор на тена
02 август 201107:13
Пияни курортисти необезпокоявани карат джетове в морето
29 юли 201106:44
Здравни инспектори тръгват на хайка по курортите
18 юли 201108:58
Почват проверка на хигиената в морските курорти с деца
15 юли 201116:07
Чужденци съдят БГ хотели за безплатна почивка
07 септември 201306:50
Франция стартира с големи амбиции и спомена за провала на предишното европейско
Задачата на Белгия срещу Словакия изглежда лесна
Белингам даде този тласък на Англия, който всички на Острова очакват да ги отведе до края
Нидерландия се измъчи с Полша, но Вегхорст гарантира победата
Словения не се даде на Дания, Ериксен с мечтано завръщане на еврофинали
Бразилец пристигна за подпис с Левски
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Президентът насрочва първо заседание на 50-ото НС
17 юни 202406:20
Вицепрезидентът ще открие Генералната асамблея на Европейската лига за икономическо сътрудничество в София
17 юни 202406:38
Започва издаването на новите лични карти
17 юни 202406:24
ISW: Кремъл се опитва да дестабилизира Балканите
17 юни 202406:46
В Атина задържаха известен адвокат по обвинения за домашно насилие
17 юни 202406:50
Съзвездията от сателити са вредни за озоновия слой
17 юни 202406:54
След градушките: Започна възстановяването на покривите в град Шипка
17 юни 202406:32
Наводнения и суша в различни краища на Китай
17 юни 202406:43
Седмицата започва със слънце
17 юни 202406:28