-
08 декември 2020 21:01
- 14240
- 2
Потребители сигнализират за двойно закъснение на поръчките от Черния петък. Куриерските фирми отговарят, че забавянето се дължи на това, че голямото пазаруване продължи повече от ден.
При обичайни условия пратките пристигат от 3 до 5 дни, сега, обаче, на места забавянето е двойно. Обемите на стоките, които трябваше да бъдат доставени, надхвърлят неколкократно тези на дневната база в обикновен ден.
Освен със забавяне на доставките до адрес, се образуваха и опашки пред офисите на куриерските фирми. Забавени пратки или объркани стоки са сред най-честите оплаквания на клиентите.
От няколко дни опашки се вият пред почти всички офиси на куриерските фирми, в опит да получат поръчаните продукти по време на Черния петък.
„Обемът не беше толкова голяма изненада и ние бяхме подготвени, по-скоро изненадата беше пикът, той продължи няколко дни и пратките се удвоиха, съответно всички колеги, както в Европа, така и в България изпитваме предизвикателства, но ще наваксаме“, обясни пред БТВ Иван Тотев, директор „Маркетинг и развитие“ на куриерска фирма.
От куриерските фирми признават, че забавяне има, но това важи най-вече в доставките до адрес.
Куриер посочи, че обемът на работа е с поне 40% повече. Даде пример, че миналата година са доставяли до 100 адрес, а сега стигат до 200.
„Работим с повече хора, с удължено работно време, успяхме и март месец с големия пик да се справим, просто става въпрос за няколко дни с двойно по-големи обеми, които дори физически трябва да бъдат складирани и обработени“, допълниха от куриерската фирма.
Забавяния има и за пратките за чужбина.
От асоциацията за електронна търговия отчитат голям скок в продажбите онлайн. „Българина обича да прави нещата в последния момент. Обикновено на 21, 22, 23 декември е най-големият бум в опитите на хората да си купят подарък за Коледа, в същото време самата инфраструктура, самите търговци и куриери за толкова кратки времена да реагират“, посочи Петър Ванчев, председател на Българската асоциация за електронна търговия.
От куриерските фирми съветват да насочваме пратките си към автоматите за доставки. В случай, че решите да потърсите правата си и поискате обезщетение за забавяне на доставката, трябва да знаете, че това е допустимо при претърпени вреди, които трябва да бъдат доказани.
Последвайте канала на
Свързани новини
Черен петък е! Очакват се опашки в магазините
27 ноември 202007:11
Черен петък е! Как да действаме сред намаленията?
20 ноември 202008:03
КЗП: Хората са пазарували по-активно на предварителния Черен петък
02 декември 201916:22
За далаверата. „Черен петък в Парламента“. Всичко си има цена
29 ноември 201916:35
За какво трябва да внимаваме по време на кампанията Черен петък
21 ноември 201916:18
Черен петък в Бургаско: Две катастрофи – две жертви
28 септември 201906:49
Samsung и IBM обявиха 5G и хибридно облачно партньорство
16 декември 202018:43
Коментари 2
Добави2020.12.08 | 21:50
Добави коментар
Водещи новини
Приеха на първо четене специалния закон до приемането на бюджета, ПП-ДБ иска да ограничи кабинета за някои разходи
09 януари 202513:32
На първо четене: С голямо мнозинство НС гласува трите законопроекта за промени в Закона за вероизповеданията
09 януари 202512:10
Кирил Петков: Правосъдието и бюджетът са заложници на игрите на ГЕРБ
09 януари 202514:28
Премиерът Главчев: Проблемът със забавените плащания към театрите ще бъде решен
09 януари 202514:46
Министерство на енергетиката със законодателни промени, които да минимизират авариите при електроснабдяването
09 януари 202514:33
Сигнали за открити мъртви хора в Кюстендилско
09 януари 202513:22
18-годишен е в много тежко състояние след катастрофата при надлез "Надежда" в София
09 януари 202514:05
Водещите новини! Всеки ден мръсният въздух убива по 10 души в България? 45 години по-късно: Втори българин с триумф в Световната купа по ски
09 януари 202513:22
Зеленски с тежка критика към САЩ и Германия: При цялото ми уважение, но Путин ни нападна заради вас
09 януари 202513:33
2020.12.09 | 01:24