Добромир Андонов от Parkmart: Интересът към онлайн пазаруването на хранителни стоки ще се задържи като тенденция

  • 07 декември 2020 17:00

  • 13068
  • 3
Добромир Андонов от Parkmart:  Интересът към онлайн пазаруването на хранителни стоки ще се задържи като тенденция
©

Новата българска верига премиум супермаркети, наречена Parkmart, се появи на пазара преди по-малко от две години, но вече расте с впечатляващи темпове и постепенно превзема страната. Всичко започва на 14 февруари 2018 година, когато собственикът Добромир Андонов открива първия обект във Варна. Клиентите изобщо не закъсняват и бързо започват да питат кога и къде ще има и други магазини. Така преди месец отваря врати първият Parkmart в Бургас, а Андонов не крие, че вече подготвя локациите в София и Пловдив.

Освен във физическите магазини, веригата насочва развитието си и в онлайн пазаруването, защото както самият Андонов ни сподели, това е тенденция, която със сигурност ще се задържи и след пандемията. Затова и разнообразният и интересен асортимент на Parkmart може да бъде открит не само във физическите магазини, но и онлайн. Освен това с услугата Parkmart Video Chat можете да пазарувате чрез видео разговор във Viber със служител на магазина, който да ви показва какво слага в кошницата. Покупките идват на посочен от вас адрес в рамките на същия ден с хладилен автомобил.

- Какви са целите пред новата верига магазини Parkmart и каква е първоначалната идея в бизнес плана й?

За създаването на Parkmart ни провокира идеята, че тогава Варна имаше нужда от магазин, който да предложи висококачествени и селектирани стоки на едно място. Разположен в перфектен район, в близост до Mорската градина, пазаруването в Parkmart се превърна за варненци в нов вид преживяване. Природата стана основен акцент в интериорите на магазина, а декорите са издържани в модерния градски стил. Целта ни беше да оформим различни зони и да подберем най-добрия асортимент. Не просто да предлагаме хранителни стоки, а да съберем най-любимите продукти на нашите клиенти на едно място.

Фреш зона с прясно изцедени плодови и зеленчукови напитки, здравословни сандвичи и десерти. Плодове и зеленчуци - освен традиционните и екзотични продукти, се обърнахме и към малки стопанства. Мисията ни беше да осигурим чисти продукти, отглеждани в чисти райони с чиста вода. Био продукти, здравословни продукти и веган продукти. Руски щанд „Берьозка" - руски сирена, сельодка, хайвер, водка, черен хляб, сладкиши на фабриките "Красный Октябрь"и “Рот Фронт", сокове на "Сады Придонья", бира "Балтика" и майонеза “Махеев". Щанд „Le Plaisir de Vivre“ - гурме продукти от реномирани европейски производители.

Фермерски щанд - естествени храни, натурален вкус, липса на стабилизатори и добавки. Създадохме го за всички наши клиенти, които изпитват носталгията по детството и за „златните ръце“ на баба. Зоната с алкохол обхваща широка гама от напитки на водещи лейбъли, а винената листа надхвърля над 860 етикета, които подбрахме с водещи сомелиери.

Рибният щанд обхваща богат асортимент от пресни риби и морски дарове, в който може да намерите екзотика като групер, джон дори, змиорка, кобиа фиш, лангустини, маятико, морска лястовица, ред снапер, ред фиш, синегрида, риба император и още много други.

Щандът с месо, който предлага само висококачествено българско месо от сертифицирани български ферми, както и 28 – дневно зряло телешко месо, съхранявано във витрина DRY AGER.

Пекарна „Пармаксъзов“ - богато разнообразие от над 20 вида хлебарски и над 50 вида сладкарски изделия. Домашно приготвени хляб на каменна пещ, безглутенови хлябове, кейкове и бисквити, а също и квасени хлябове (без мая). Пекарна за ядки „Ройс“ - Най-популярната марка за ядки у нас направи пекарна, предлагат над 100 вида ядки и сушени плодове, старателно подбрани и грижливо поднесени: сурови, печени, овкусени, гарнирани, солени, пикантни, карамелени и шоколадови дражета, екзотични предложения от цял свят.

Щанд за жива бира, разнообразие от крафт бири, ръчни пури, високоалкохолни напитки, готови да задоволят и най-изтънчения вкус.

Както всички знаем, лятото във Варна е притегателно място за много хора. Така дойдоха и първите предложения: А защо не направите такъв магазин в София? А в Пловдив? Искаме и в Бургас! Така на 13.11.2020 г открихме и първия премиум супермаркет в гр. Бургас. Следващите обекти, които ни предстои да отворим, са две локации в гр. София и една в гр. Пловдив.

- Това не е първият магазин на компанията. Какъв опит натрупахте с Aldo и как се решихте да отворите “всесезонен”супермаркет във Варна, а постепенно и в други големи градове?

Първият обект под марката „Aldo„ отвори врати през лятото на 2001 г. в КК. Златни пясъци, като до 2017 г сезонните ни обекти стигнаха до внушителната бройка от 35. Постепенно ние се превърнахме в един от най-големите оператори на сезонни обекти, търгуващи с хранителни и нехранителни стоки както на Северното, така и на Южното Черноморие. После дойдоха предложения и за откриване на магазини в планинските ни курорти. Магазини „Aldo„ впечатляваха туристите с добра визия, подбран асортимент, качествено обслужване и изключително удобни локации. За съжаление, последните няколко години бяха изключително трудни за туристическия бранш. Липсата на обучен персонал и високите наеми ни накараха да помислим в друга посока. Така се роди идеята за Parkmart. Имахме вече ясната концепция за магазина. Искахме да направим достатъчно добър премиум супермаркет, който да впечатлява не само с изтънчена визия, но и с внимателно подбран асортимент. Тогава не мислехме да излизаме извън Варна, искахме да натрупаме опит, да подберем екип, да посмятаме, да анализираме и най-вече да се учим. Реакциите на гостите на града, които посещаваха първия супермаркет, ни увериха в огромния потенциал, който крие концепцията за премиум супермаркет.

- Много хора все още не са влизали във вашите магазини. Каква е атмосферата вътре и какъв е вашият идеален клиент?

Както във Варна, така и в Бургас, обектите ни са разположени в непосредствена близост до Морската градина. Това определи и стилистиката на нашите магазини. Естествени материали, дърво, зеленина са главните акценти в интериора. Опитахме се да превърнем пазаруването от досадна необходимост в приятно изживяване. Оставихме широки коридори между търговското оборудване, в които нашите клиенти да се чувстват комфортно, да имат възможност да разглеждат и избират на спокойствие, да усетят аромата на току-що изпечения хляб. В обектите ни звучи тиха, ненатрапчива музика, осветлението е приятно, а навсякъде можеш да срещнеш отзивчив и усмихнат персонал, готов да ти съдейства и отговори на всеки един въпрос. Най-новата ни идея беше да реализираме кафе корнър, в който нашите клиенти да могат да се отбият за момент и да си поръчат ароматно капучино, двойно лате или ристрието.

Клиентът е водещата сила във всеки бизнес. Без него маркетингът и продажбите ни ще бъдат неефективни. Опитваме се да “влезем в неговите обувки", да разберем от какво има нужда, какви са неговите желания, обръщаме му специално внимание. Всеки клиент е важен и ние трябва да го накараме да се чувства специален. А клиентите се чувстват специални, когато се отнасяш специално с тях, когато им отделяш достатъчно време, без да се натрапваш.

- Богатият асортимент ли е в основата на бъдещия успех на Parkmart?

Не смятам, че само богатият асортимент е ключът към бъдещия успех на Parkmart. Той е съвкупност от много фактори. Стабилните отношения с нашите доставчици, добре обученият персонал, приятната атмосфера в нашите обекти, уважение към нуждите и предпочитанията на клиента. Последните години се наблюдава следната тенденция - масовото потребление се насочи към по-качествени продукти. Биопродуктите се увеличават и си имат своите почитатели, търсят се по-качествени млека, сирена, меса и хляб. А след като веднъж откриеш смисъла, много трудно можеш да се върнеш към покупките на некачествени продукти.

Parkmart не е верига, която предлага месечни брошури. Не правим твърде много промоции, а залагаме на качествени брандове, на малки ферми с чисти продукти. Зад марката Parkmart стои екип с бизнес нюх, амбиции и желание за успех. Понякога грешим, но бързо се коригираме и продължаваме напред.

- Проектът се развива в сложна бизнес среда и поведението на потребителите се променя бързо. Какви са най-големите трудности пред вас в момента и как планирате да ги преодолявате?

Коронавирусната криза ни отправи ново предизвикателство. Поради наложените ограничения и страха на много от нашите клиенти, нямахме друг избор, освен да потърсим вариант да влезем в интернет. Бързо трябваше да се преориентираме и да създадем наша платформа. Вече имахме добре организирано продуктово портфолио, което бързо трябваше да се появи в интернет пространството. Така се роди Parkmart.bg. Стартирахме през юли 2020 г. със 7000 артикула във Варна, един хладилен бус и няколко ентусиазирани служители. Към началото на декември всички артикули, които предлагаме в офлайн магазина, вече можете да откриете в онлайн супермаркета Parkmart.bg. Ръстът на поръчките ни скочи над 200 %, увеличихме автомобилите си за разнос, както и екипа, който старателно ги събира, опакова и доставя до крайния потребител.

Глобалната пандемия от коронавирус и извънредното положение в България се оказаха достатъчен стимул за ускоряването на дигитализацията на хранителните магазини у нас и ние се възползвахме от този факт. Хората, които допреди няколко месеца бяха скептични или смятаха, че пазаруването на хранителни стоки онлайн е нещо ново, дори рисковано, сега имат повече възможности да се възползват от подобна услуга. И сякаш станаха по-отворени да го правят. Сега от нас зависи да спечелим и задържим тяхното доверие. Почти нямаме клиенти, които да са останали само с една поръчка. Много сме щастливи и от факта, че сред онлайн клиентите на Parkmart има доста възрастни хора. Това означава, че сме успели да предоставим достатъчно удобна и лесна за ползване услуга.

Вярваме, че интересът към онлайн пазаруването на хранителни стоки ще се задържи като тенденция и след края на кризата заради удобството да планираш покупките предварително, да пазаруваш отвсякъде, по всяко време и да посветиш спестените минути на по-приятни неща. А ние добавяме към това и премиум асортимента от елитни, качествени хранителни продукти, събрани на едно място.

Последвайте канала на

(платено съобщение)

Novini.bg
13068 3

Свързани новини

Коментари 3

Добави коментар
Chicago wind

2020.12.08 | 21:33

3
ПАРКМАРТ КАТО УОЛМАРТ...
Господинов

2020.12.08 | 21:29

2
Кога отварят в София и къде?
Ванко от Варна

2020.12.08 | 21:28

1
Браво на Паркмарт! Българска верига на отлично ниво! Стига вече германски супермаркети!

Добави коментар

Водещи новини