-
04 август 2020 12:05
- 572
- 0
Пощенска банка внедри 6 робота в дейността на „Кредитна администрация“, с което успешно финализира пилотен проект за автоматизация на 20 различни работни процеса с помощта на RPA (Robotic Process Automation) технологии. С въвеждането на тази иновация банката оптимизира дейността на едно от най-натоварените звена и облекчи всекидневните задължения на своите служители, като прехвърли огромен обем от работата им върху т.нар. роботи.
Пощенска банка е първата банкова институция у нас, която осъществява толкова мащабна и сериозна оптимизация, използвайки най-модерните технологични решения. RPA технологиите са иновативна разработка, която в същността си представлява софтуерен бот, програмиран да изпълнява процеси и приложения подобно на човек. Чрез роботите се автоматизират еднотипни, повтарящи се задачи, които отнемат голяма част от времето на служителите.
Чрез RPA технологията 6 робота бяха „обучени“ да изпълняват 20 от традиционните за „Кредитна администрация“ процеси като: създаване на документи от шаблони, актуализиране на потребителските профили, въвеждани на данни от фактури, обработване на плащания и др.
Внедряването на роботите позволи на банката да освободи ресурс от над 100 човекодни на месец. Времето за обработка и изпълнение на автоматизираните процеси беше намалено средно с около 80%, а оперативният риск от грешки при ръчни операции се намали от около 5% на практика до нула. Изчисленията показват, че тези икономии на време и разходи носят възвръщаемост на инвестицията (ROI) от 3:1 за 1 година.
Технологичната разработка бе изпълнена от Service Centrix и въвеждането й в работата на банката отне 6 месеца, което представлява изключително кратък срок предвид сложността и мащабите на проекта. Другото голямо предимство на технологията е, че тя гарантира същите резултати дори и при нарастване на обема на работа, като евентуалното увеличение бързо и ефективно може да бъде поето с включването на повече роботи.
С изпълнението на този проект Пощенска банка отново затвърждава позицията си на технологичен лидер в сектора, тъй като това е първата толкова мащабна, амбициозна и сложна програма за автоматизиране на процесите, реализирана от българска банка. Иновативният проект не само оптимизира жизненоважни вътрешни процеси, но и спестява голяма част от времето на специалистите, като им позволява да концентрират усилията си в решения,
изискващи тяхната креативност и професионални умения. Този подход изцяло отразява стратегическото усилие на банката да изгражда мотивираща среда за своите служители, като насърчава възможностите им да развиват потенциала си. Като краен ефект направените иновации водят и до подобряване на цялостното клиентско изживяване, тъй като се оптимизират дейности, които са пряко свързани с ефективното и пълноценно обслужване на клиентите.
Пощенска банка планира да разшири обхвата на иновацията, като разработи и внедри нови роботи, които ще оптимизират още повече процеси, някои от които са пряко свързани с обслужването на клиентите на банката.
Последвайте канала на
(платено съобщение)
Свързани новини
Франция си отмъсти на Италия и измъкна първото място
Илиан Илиев: Ще бъде пагубно, ако гледаме резултата на Люксембург - Северна Ирландия, а не нашия мач
Бербатов отново тренира с ЦСКА - София
Миньор 2015 продължава да лети, а Черно море - да затъва
Хорхе Мартин е новият крал на MotoGP
Завършиха първите осем мача от последния кръг на Лигата на нациите
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
ДНСК за инцидента в София: Строителството на халето е незаконно
17 ноември 202420:41
Рухна стена на строеж в София: работник загина, четирима са ранени
17 ноември 202419:17
Илхан Кючюк: Ще се борим за ДПС, няма да регистрираме друга партия
17 ноември 202419:13
Наталия Киселова: В момента няма сигнали този парламент да излъчи редовно правителство
17 ноември 202419:02
Димитър Аврамов: Политическото време на тези лидери изтича
17 ноември 202418:15
Ивелин Михайлов: "Исторически парк" е частно дружество, не съм длъжен да давам отчет за него
17 ноември 202418:26
Найден Тодоров: Ако излезе достоверна информация, че не си върша работата, ще напусна
17 ноември 202420:02
Близо 40 км е опашката от товарни автомобили на "Капитан Андреево"
17 ноември 202421:06
Меглена Плугчиева: Германия е най-много застрашена от Доналд Тръмп
17 ноември 202418:43