-
12 юни 2019 15:44
- 379
- 1
В София се провежда поредното издание на Финансовия форум „Иновации“. Събитието в столичния хотел „Хилтън“ се организира от Асоциация „Банка на годината“ и е единственото по рода си у нас, посветено на финансовите иновации.
Във форума се включиха Изпълнителният директор и член на Управителния съвет на Fibank Севдалина Василева, банкерът Левон Хампарцумян, Главният изпълнителен директор на „Алианц Банк“ Георги Заманов, както и представители на ръководствата на компании и експерти от финансовия сектор в България и чужбина.
Изпълнителният директор на Fibank Севдалина Василева бе сред участниците в първия панел „Stairway to heaven ли са дигиталните финанси“, дискутиращ развитието на технологиите в българските банки, бъдещето на традиционните банкови клонове и дигиталните тенденции в инвестициите, които банките правят. Пред гостите бяха представени проучвания за възхода на мобилното банкиране, постиженията на една от най-големите норвежки дигитални банки, а модераторът на панела Димитър Попов обобщи резултатите от изследването „Дигитално развитие на българските банки“, направено от Deloitte.
Севдалина Василева очерта основните насоки, в които се развива дигиталната трансформация в банките – промяна в отношението към клиента, което е все по-персонализирано и директно, с грижа за неговите потребности. „Ако трябва да обобщя в едно изречение защо банките трябва да се дигитализират, то е за да подобрят ефективността и оптимизират операциите си, за да генерират ръст и да запазят своите позиции, за да отговорят на регулациите и да намалят рисковете, и най-вече, за да обслужват по-добре клиентите си“, сподели г-жа Василева. Тя засегна и темата за банковите клонове, които ще имат своето място в обозримото бъдеще, но ще бъдат интегрирани с дигиталните канали и фокусирани върху консултиране и експертна помощ. Севдалина Василева очерта една от стратегическите цели на Fibank в следващата година и половина: „Амбицията ни е 80% от трансакциите и 40-50% от обема на кредитиране за физическите лица да се изпълняват в дигиталните канали на банката“. Тя обобщи: „В крайна сметка дигитализацията е двустранен процес, за който и банките, и клиентите трябва да са подготвени, за да имаме положителен резултат.“
В момента се провежда последния панел на форум „Иновации“ – „Клуб-Innovation manager.BG“, в който участие има и директорът „Дигитално банкиране“ във Fibank Лъчезар Венков. В един експертен разговор професионалистите дигитални иноватори в банките обсъждат темите за предсказуемото банкиране/A driven predictive banking/, отвореното банкиране/Open banking/, финансовите стартъпи и ролята на финтех индустрията.
Последвайте канала на
Свързани новини
Левски посяга към титлата, но ЦСКА няма да я даде лесно
Красота, зрелище и 8 гола! Звездите на Етър и България като в най-добрите си дни в юбилейния мач на "болярите"
Национал може да пише история в Полша заедно с Вилфредо Леон
Ще продължи ли добрата серия на Пирин и в плейофите?
Ман Сити направи важна крачка към титлата
Общински съветник: "Георги Аспарухов" е една стъпка по-близо до превръщането му в модерен стадион
Коментари 1
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Кристина Петкова: Нужен ни е изцяло нов закон за хазарта, а не едно бързане
26 април 202408:45
Борисов: ГЕРБ е принципна партия – там, където плюем, не лижем след това
26 април 202409:33
Митов: ПП-ДБ търси кризисен PR, за да излезе от темата с пуделите, пачките и митниците
26 април 202408:16
Тома Биков възмутен как точно Желязков е бил атакуван
26 април 202408:29
Лена Бориславова: Вместо Желязков да действа, както трябва, служи на Борисов и Пеевски
26 април 202408:06
Божанков: Свалянето на Росен Желязков не е лично отмъщение
26 април 202408:30
Георг Георгиев: Отстраняването на Желязков е нескопосан опит за прикриване на същинските теми
26 април 202408:34
НА ЖИВО: Драгомир Драганов вече не е депутат, НС обсъжда промени в Закона за хазарта
26 април 202409:07
Доц. Ангел Кунчев обяви ще се въвежда ли извънредна епидемична обстановка в страната
26 април 202409:02
2019.06.12 | 16:13
Очертаната посока е правилната, вече не си представям да се редя пред клона на някоя банка за превод, всичко е дигитализирано и при мен минава през телефона