Дигиталната трансформация на банките поставя фокуса върху клиента и ефективността

В София се провежда поредното издание на Финансовия форум „Иновации“. Събитието в столичния хотел „Хилтън“ се организира от Асоциация „Банка на годината“ и е единственото по рода си у нас, посветено на финансовите иновации.

Във форума се включиха Изпълнителният директор и член на Управителния съвет на Fibank Севдалина Василева, банкерът Левон Хампарцумян, Главният изпълнителен директор на „Алианц Банк“ Георги Заманов, както и представители на ръководствата на компании и експерти от финансовия сектор в България и чужбина.

Изпълнителният директор на Fibank Севдалина Василева бе сред участниците в първия панел „Stairway to heaven ли са дигиталните финанси“, дискутиращ развитието на технологиите в българските банки, бъдещето на традиционните банкови клонове и дигиталните тенденции в инвестициите, които банките правят. Пред гостите бяха представени проучвания за възхода на мобилното банкиране, постиженията на една от най-големите норвежки дигитални банки, а модераторът на панела Димитър Попов обобщи резултатите от изследването „Дигитално развитие на българските банки“, направено от Deloitte.

Севдалина Василева очерта основните насоки, в които се развива дигиталната трансформация в банките – промяна в отношението към клиента, което е все по-персонализирано и директно, с грижа за неговите потребности. „Ако трябва да обобщя в едно изречение защо банките трябва да се дигитализират, то е за да подобрят ефективността и оптимизират операциите си, за да генерират ръст и да запазят своите позиции, за да отговорят на регулациите и да намалят рисковете, и най-вече, за да обслужват по-добре клиентите си“, сподели г-жа Василева. Тя засегна и темата за банковите клонове, които ще имат своето място в обозримото бъдеще, но ще бъдат интегрирани с дигиталните канали и фокусирани върху консултиране и експертна помощ. Севдалина Василева очерта една от стратегическите цели на Fibank в следващата година и половина: „Амбицията ни е 80% от трансакциите и 40-50% от обема на кредитиране за физическите лица да се изпълняват в дигиталните канали на банката“. Тя обобщи: „В крайна сметка дигитализацията е двустранен процес, за който и банките, и клиентите трябва да са подготвени, за да имаме положителен резултат.“

В момента се провежда последния панел на форум „Иновации“ – „Клуб-Innovation manager.BG“, в който участие има и директорът „Дигитално банкиране“ във Fibank Лъчезар Венков. В един експертен разговор професионалистите дигитални иноватори в банките обсъждат темите за предсказуемото банкиране/A driven predictive banking/, отвореното банкиране/Open banking/, финансовите стартъпи и ролята на финтех индустрията.

Коментари

  1. 2019.06.12 | 16:13

    Очертаната посока е правилната, вече не си представям да се редя пред клона на някоя банка за превод, всичко е дигитализирано и при мен минава през телефона

  1. 1

Напиши коментар

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.