-
12 юни 2019 15:44
- 398
- 1
В София се провежда поредното издание на Финансовия форум „Иновации“. Събитието в столичния хотел „Хилтън“ се организира от Асоциация „Банка на годината“ и е единственото по рода си у нас, посветено на финансовите иновации.
Във форума се включиха Изпълнителният директор и член на Управителния съвет на Fibank Севдалина Василева, банкерът Левон Хампарцумян, Главният изпълнителен директор на „Алианц Банк“ Георги Заманов, както и представители на ръководствата на компании и експерти от финансовия сектор в България и чужбина.
Изпълнителният директор на Fibank Севдалина Василева бе сред участниците в първия панел „Stairway to heaven ли са дигиталните финанси“, дискутиращ развитието на технологиите в българските банки, бъдещето на традиционните банкови клонове и дигиталните тенденции в инвестициите, които банките правят. Пред гостите бяха представени проучвания за възхода на мобилното банкиране, постиженията на една от най-големите норвежки дигитални банки, а модераторът на панела Димитър Попов обобщи резултатите от изследването „Дигитално развитие на българските банки“, направено от Deloitte.
Севдалина Василева очерта основните насоки, в които се развива дигиталната трансформация в банките – промяна в отношението към клиента, което е все по-персонализирано и директно, с грижа за неговите потребности. „Ако трябва да обобщя в едно изречение защо банките трябва да се дигитализират, то е за да подобрят ефективността и оптимизират операциите си, за да генерират ръст и да запазят своите позиции, за да отговорят на регулациите и да намалят рисковете, и най-вече, за да обслужват по-добре клиентите си“, сподели г-жа Василева. Тя засегна и темата за банковите клонове, които ще имат своето място в обозримото бъдеще, но ще бъдат интегрирани с дигиталните канали и фокусирани върху консултиране и експертна помощ. Севдалина Василева очерта една от стратегическите цели на Fibank в следващата година и половина: „Амбицията ни е 80% от трансакциите и 40-50% от обема на кредитиране за физическите лица да се изпълняват в дигиталните канали на банката“. Тя обобщи: „В крайна сметка дигитализацията е двустранен процес, за който и банките, и клиентите трябва да са подготвени, за да имаме положителен резултат.“
В момента се провежда последния панел на форум „Иновации“ – „Клуб-Innovation manager.BG“, в който участие има и директорът „Дигитално банкиране“ във Fibank Лъчезар Венков. В един експертен разговор професионалистите дигитални иноватори в банките обсъждат темите за предсказуемото банкиране/A driven predictive banking/, отвореното банкиране/Open banking/, финансовите стартъпи и ролята на финтех индустрията.
Последвайте канала на
Свързани новини
Фантастично! Алберт Попов триумфира в слалома в Мадона ди Кампильо
Барса сломи Атлетик и е на финал, но и VAR помогна
Тотнъм нанесе едва втората загуба на Ливърпул от началото на сезона
Ланс си хареса още един футболист на ЦСКА - София?
Ужасяващ епизод с Бентанкур в първите минути на Тотнъм - Ливърпул
Спартак понесе ново разочарование в Европа
Коментари 1
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Депутатите приеха на първо четене промените в Закона за съдебната власт
08 януари 202520:27
Депутатите приеха на първо четене и петте законопроекта за промени в ИК
08 януари 202518:55
Проф. д-р Пламен Киров: Вместо да изберат нов ВСС, депутатите внасят каскада от закони, за да спрат конкретен човек
08 януари 202518:07
Журналистът Стояна Георгиева: Борисов по-скоро не иска да прави правителство
08 януари 202519:04
Провалиха се преговорите за нов КТД в Столичния автотранспорт
08 януари 202519:52
АПИ има вина за катастрофата на АМ „Струма“, при която загинаха 45 души от Северна Македония
08 януари 202521:39
Водещите новини! Два пъти над нормата е замърсяването на въздуха в София. ЕК отговори на Тръмп, намекна за „съвместна отбрана между държавите от ЕС“
08 януари 202519:24
Огненият ад в Лос Анджелис: Бен Афлек е евакуиран, домовете на Том Ханкс и Стивън Спилбърг опустошени
08 януари 202518:16
Огромен крокодил разкъса многодетна майка
08 януари 202520:22
2019.06.12 | 16:13
Очертаната посока е правилната, вече не си представям да се редя пред клона на някоя банка за превод, всичко е дигитализирано и при мен минава през телефона