-
20 май 2019 15:21
- 268
- 0
Министерството на туризма спечели злато в категория „Комуникационен проект в публичния сектор“ и сребро в най-оспорваната категория „Дигитална кампания или проект“ за интегрираната си комуникационна кампания на пазар Великобритания.
Общо 92 проекта в 14 категории се състезаваха за престижните отличия в 19-ото издание на фестивала за комуникации „PR Приз 2019 Influencing the Influencers“, организиран от Българското дружество за връзки с обществеността. В конкурса участваха общо 30 организации с рекорден брой проекти.
Кампанията на пазар Великобритания стартира през септември 2018 г. и приключи на 15 април 2019 г., като протече в две вълни. Тя премина под надслова The Great Swap („Голямата размяна“), като по забавен и нестандартен начин привлече интереса на британците. Според членове на журито тя заслужава да влезе в обучението на студенти по комуникация заради своя иновативен подход.
Рекламата на британския пазар беше реализирана в различни комуникационни канали – онлайн, социални мрежи, външна, печатна реклама, инфлуенс маркетинг, директен мейлинг, ПР комуникация и събития в Лондон, включително по време на туристическото изложение WTM в британската столица. Акцентът бе върху основните продукти - летни и зимни почивки, съчетани със специализирани форми на туризъм като културно-познавателни обиколки, балнео и спа, вино и кухня, природа, сити брейкс и др. Периодите и темите бяха избрани след анализи на потребителите от Великобритания.
Кампанията стъпи върху една от най-характерните особености на британците при търсенето на туристически продукти – британците прекарват 9 месеца от живота си в търсенето на сделка и изгодна оферта. Кампанията на България им предложи най-изгодната сделка – бартерната. Включената в комуникационния микс игра „The big bargain“ предлага размяна – българско слънчево време за английски хумор. За комуникация на България на пазар Великобритания и за целите на провеждане на кампанията бе разработен сайтът www.thegreatswap.co.uk. Британските граждани можеха да участват като „разменят“ шега за шанса да играят за почивка в страната ни по свой избор - 3 едноседмични зимни или 3 едноседмични летни почивки. Всяка вълна на кампанията завърши с теглене на печелившите на лотариен принцип, като трима печеливши посетиха страната ни след зимната вълна, а тримата спечелили от лятната вълна предстои да реализират своите почивки.
Дори да не спечелят, потребителите вече са се запознали с многобройните възможности за пътуване и отдих, които България предлага. В сайта са качени хиляди шеги и са регистрирани стотици хиляди посещения, а кампанията реализира висок среден престой на сайта - около 2 минути. Онлайн рекламата достигна над 20 млн. импресии. Кампанията бе реализирана от ДЗЗД „Ню Маккан“, а творческата идея е плод на работата на рекламна агенция McCann Sofia.
През миналата година страната ни беше посетена от над 389 хил. граждани на Великобритания с цел туризъм, което е над 15% ръст спрямо 2017-а. През първите три месеца на настоящата година тези визити са близо 80 хил. – близо 51 на сто повече в сравнение със същия период на 2018 г.
Последвайте канала на
Свързани новини
ЦСКА - София се оглежда за заместник на Бусато
Левски представя отбора за пролетта срещу Славия
Радостин Александров за успехите на Табор в Словения и как четирима млади българи са гръбнака на отбора
Григор Димитров започва срещу квалификант в Бризбън
Сака се оперирал, ще отсъства около 2 месеца
Роналдо посочи дали Сити ще се завърне, дали Реал отново ще спечели ШЛ и дали проблемът на Юнайтед е в треньорите
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Кое събитие през 2024г. никой не успя да предвиди?
28 декември 202410:32
Д-р Аспарух Илиев: Грипът нараства значително в цяла Европа
28 декември 202409:37
5 населени места в Троянско продължават да са на тъмно и студено
28 декември 202408:47
Обстановката във Великотърновско: Десетки населени места са без ток и без вода
28 декември 202409:54
Столичната община завишава изискванията към почистващата фирма на Витоша
28 декември 202409:04
Пламен Димитров, психолог: Думите на 2024г. са фрагментация, поляризация
28 декември 202410:21
Владимир Иванов: Шампион по покачване на цената е зелето
28 декември 202408:31
Проф. Донка Байкова: За три дни можем да се възстановим от голямото преяждане по празниците
28 декември 202410:08
Русия атакува Николаев с дрон
28 декември 202408:15