-
04 май 2017 14:34
- 2776
- 0
Малко повече от половината пълнолетни американци признават, че редовно плащат, за да получават новини. Правят го чрез абонаменти за вестници или списания, чрез приложения за електронни устройства или чрез парични дарения за обществени медии, твърди екипът на "Медия инсайт" - проект за сътрудничество между Американския институт по печата и Центъра за публични проучвания към Асошиейтед прес.
За новини плащат и около 40 процента от хората под 35-годишна възраст, макар че те по-рядко от поколението на своите родители да се абонират за новини.
Проучването констатира, че по-младите хора е по-вероятно да посочат като причина да се абонират желанието да подпомогнат някоя новинарска медия. От друга страна, младежите, които не плащат, за да получават новини, много по-често казват, че просто не ги интересува съдържанието, което се продава.
Една четвърт от хората, които признават, че редовно намират начини да свалят новини от информационни източници без да плащат, казват, че са готови да плащат най-малкото умерена цена за тази информация, ако трябваше да го правят.
Живеещият в Чикаго Джон Ашфорд е абонат на няколко новинарски сайта. Той каза, че истината за една полицейска стрелба близо до мястото, където живее, вероятно би останала скрита, ако не бяха репортерите, разровили се в тази история. "Хората нямат нито време, нито пари, да разследват такива неща. А някой трябва да го прави", добави той.
Почти един от всеки петима американци дарява пари на най-малко един медиен източник с нестопанска цел, като публична телевизия или радио, или дигитален новинарски сайт, като ПроПублика например, констатира проучването.
Вестник "Ню Йорк таймс" също вижда бавен, но стабилен ръст на своите абонати в интернет. Те са били 406 000 в края на 2011 г., а в края на 2015 г. - вече 1,09 млн. През 2016 г. броят им е скочил до 1,85 млн., съобщават от редакцията. Дори и преди следизборната полемика около т. нар. фалшиви новини, вестникът спечели на онлайн версията си нови абонати, загрижени за надеждността на някои публикации, които са видели по интернет. Вместо просто да хвалят продукта, който абонатите биха получили, мениджърите на "Ню Йорк таймс" съсредоточават рекламната си кампания върху мисията му като новинарска организация и върху значението на качествената журналистика. Една от тези реклами илюстрира опасностите, които дебнат един фотожурналист, отразяващ конфликта между иракските сили и джихадистите от "Ислямска държава".
"Ню Йорк таймс" признава и значението на изграждането на специални отношения с абонатите, вместо просто да се търси начин една конкретна статия да бъде прочетена от колкото се може повече хора. Три четвърти от абонатите на вестници казват, че те четат главно печатните издания, а 21 процента - онлайн версиите, констатира проучването.
Най-важната причина, поради която хората решават да се абонират, е, защото са убедени, че една новинарска медия отразява по най-добър начин новините, от които те се интересуват.
Проучването е извършено през февруари и март, като са били анкетирани - по телефона или в интернет - 2199 американци, избрани произволно, но представително за населението на САЩ, отбелязва БТА.
Последвайте канала на
Свързани новини
Множат се шефовете в Би Би Си със заплати над 150 000 лири
26 април 201714:10
АБРО с позиция за спазването на професионалната етика
19 април 201719:50
Дарина Сарелска: Васил Иванов днес изрече три лесно опровержими лъжи (обновена+видео)
19 април 201715:37
Прокуратурата се самосезира след публикации за уран във водата
18 април 201715:00
"Ню Йорк таймс" спечели три награди "Пулицър"
11 април 201708:36
СЕМ: Нарушенията на изборите са пренебрежимо малки
27 март 201713:16
Фонд "Земеделие" преведе 8 милиона на земеделците
09 юни 201714:35
Конфискуват гробовете на 109 покойници
07 юни 201708:13
БНР закрива голяма част от предаванията си за чужбина
01 юни 201712:38
Славия 0:0 Крумовград
Джанлоренцо Бленджини: Голямата цел Лос Анджелис 2028 е изпълнима
Кириякос Георгиу разказа за премеждията си в Спартак (Варна)
Салах: Разочарован съм, по-скоро съм вън от Ливърпул, отколкото вътре
Щутгарт и Торино с интерес към Петко Христов
Областна администрация София-град и Столична община подписаха договора за прехвърляне на собствеността на "Герена"
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
ПП-ДБ: Борисов за премиер е неприемливо, няма да участваме в търговия за постове
25 ноември 202417:19
Слави Трифонов: Твърдо не Борисов да е премиер, а Атанасов - председател на НС
25 ноември 202415:26
В търсене на председател на НС: "БСП-Обединена левица" събира партиите, без ГЕРБ и ДПС-НН
25 ноември 202416:48
ММС отговори на Главчев: Министерството подкрепя и ще продължава да подкрепя българските щангисти
25 ноември 202416:20
Антон Златанов: България ще изпълнява перфектно задълженията си и след като влезе в Шенген по суша
25 ноември 202415:36
Заснеха джигит да лети с над 140 км/ч в насрещното на АМ "Тракия"
25 ноември 202415:59
Управляващи и опозиция се сбиха в сръбския парламент
25 ноември 202416:21
Войната на Русия срещу Украйна доведе до нова ескалация между Запада и Москва
25 ноември 202413:44
Мъж застреля родителите си, жена си и детето си, след което се самоуби
25 ноември 202414:35