-
04 декември 2011 16:45
- 1310
- 0
Рекламодателите търсят все по-често по-краткосрочни и гъвкави сделки в опит да се предпазят от поредната криза.
Медии от Северна Америка и Европа се подготвят за глобален икономически спад през 2012 г.
Това мнение бе споделено от мнозинството от присъстващите на организираната от "Ройтерс" Global Media Summit в Ню Йорк.
След като най-накрая явно бяха започнали да увеличават разходите си за реклама, корпорациите отново започват да показват признаци на рязане на бюджетите си, подобни на онези от драматичните 2007 и 2008 г.
Тенденцията в световен мащаб е рекламни сделки и други бизнес партньорства да бъдат повторно преоценявани и преработвани, т. е. сделки, които обикновено се сключват за шест или девет месеца, сега се съкращават до два-три месеца или дори по-малко.
"Това е изключително краткосрочно мислене. Така някой от проектите, за които по-рано ни се отпускаха 4-5 месеца, сега трябва да бъдат съкратени до 1-2 месеца", казва Дейвид Кери, президент на Hearst Magazines.
Случващото се тази есен на световните пазари по целия свят, както и засилването на страховете от разпад на еврозоната, карат населението да отлага потребителските си планове за последната минута. В резултат на това и корпорациите преосмислят предишните си планове, включително и как и колко ще заделят за реклама, което е сред икономически най-чувствителните части от всеки бюджет.
Изпълнителният директор на Universal McCann Interpublic Group Джаки Кели също отбеляза, че рекламодателите все по-забележимо заемат "по-предпазливи позиции" през последните месеци.
Кели, чиито клиенти са Microsoft и Exxon Mobil очаква рекламата в САЩ да нарасне със скромните 2-3% през следващата година, докато в световен мащаб предполага по-здравословния 5 процентов ръст.
Няколко от европейските топ мениджъри междувременно заявиха, че имат големи надежди, че проблемите на еврозоната ще бъдат решени по-бързо във времето, избягвайки апокалиптичния сценарий.
Последвайте канала на
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
ПП-ДБ: Борисов за премиер е неприемливо, няма да участваме в търговия за постове
25 ноември 202417:19
Слави Трифонов: Твърдо не Борисов да е премиер, а Атанасов - председател на НС
25 ноември 202415:26
В търсене на председател на НС: "БСП-Обединена левица" събира партиите, без ГЕРБ и ДПС-НН
25 ноември 202416:48
Кузман Илиев: Радев е добър политик, бих работил и с Пеевски, и с Борисов, и с Петков
25 ноември 202417:47
Димитър Ганев: Ако ПП-ДБ и ГЕРБ направят истиски разговор за кабинет, той няма да бъде пред медиите
25 ноември 202417:41
Очаква се скок в цената на водата
25 ноември 202417:07
Заснеха джигит да лети с над 140 км/ч в насрещното на АМ "Тракия"
25 ноември 202415:59
Управляващи и опозиция се сбиха в сръбския парламент
25 ноември 202416:21
Меркел за първата си среща с Тръмп: Тогава допуснах грешка, смятайки го за нормален
25 ноември 202417:07