-
10 юни 2014 13:46
- 864
- 0
Тревожният момент в тази кампания не беше вътре в медиите, а от усещането, че извън тях се влияе върху вота. Това коментира председателят на Съвета за електронни медии Георги Лозанов при представянето на наблюдението на регулатора върху предизборната кампания, което отчита като цяло балансирано и безпристрастно отразяване в електронните медии и не толкова активна кампания в тях.
Медиите като че ли изпускат влиянието върху вота, което е голям проблем, защото това влияние, което не минава през медиите е скрито - там са купуването на гласове, корпоративният и контролираният вот, заяви Лозанов и определи сегашната роля на медиите върху формирането на вота като слаба. Според него за следващата предизборна кампания трябва да се извършат ходове, включително и на нормативно ниво, които да върнат тази роля на медиите. Колкото по-голямо е медийното влияние, толкова по-малко контролиран е вотът, смята медийният експерт.
Антоанета Лозенска от специализираната дирекция на СЕМ представи изводите от наблюдението, посочвайки, че Изборният кодекс въведе за първи път изискване за идентифициране на платените и безплатните форми на политическа изява. Според данните при телевизионните програми има тенденция да се разграничава по-ясно платено агитационно съдържание от безплатното, предаде БТА. В по-голямата си част предизборните материали се отделят от останалите програмни елементи с аудио-визуални сигнали и има изрично обозначение за платено съобщение. При радиопрограмите обаче наблюдението отчита, че слушателят е затруднен да прецени кое предизборно съдържание е платено и кое не е.
Като положителна тенденция е отбелязано, че при някои от телевизиите ефирното време, предвидено за безплатно участие на кандидатите за евродепутати и представители на политически формации, има превес над платеното. Изчислено не като времетраене, а по брой, платените агитационни материали са повече от безплатните.
Според друг от изводите кампанията за Европейски парламент е фокусирана не толкова върху послания и теми с европейски контекст, колкото върху вътрешнополитически спорове и тези.
Проблемът с купуването на гласове е тема на журналистическите разследвания, отчита още изследването.
Последвайте канала на
Свързани новини
Официално: Хулио Веласкес е новият треньор на Левски
Манчестър Юнайтед не позволи на Ливърпул да увеличи преднината си на върха след лудо дерби на "Анфийлд"
Рома 2:0 Лацио, 5 минути добавено време
Гол в добавеното време на Дембеле донесе поредна Суперкупа на Франция за ПСЖ
Левски с голям удар, взе бивш треньор на Реал Мадрид и Бенфика, подготвял е Роналдо, Зидан и куп други звезди
Коялипу е голямата трансферна цел на тим от ШЛ, искат го още сега
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
ДБ: От медиите научихме, че ГЕРБ прекратяват преговорите
05 януари 202518:47
Манол Генов от БСП-ОЛ: Дали ще върне веднага папката с мандата, си е решение на ГЕРБ
05 януари 202519:06
Първан Симеонов за провалените преговори: Грешка на ГЕРБ, топката остава в тяхното поле
05 януари 202518:25
Киселова: Ако се правят промени в Закона за вероизповеданията, те трябва да засягат всички
05 януари 202520:06
Атанас Илков: МВР няма фалшиви тестове за наркотици и алкохол
05 януари 202520:36
В Калофер започнаха тържествата за 177 години от рождението на Христо Ботев
05 януари 202521:19
Нов взрив на газова бутилка в същия район в столичния квартал "Лозенец"
05 януари 202518:00
Ню Йорк въведе такса за шофиране в Манхатън
05 януари 202521:57
Мъск: Фараж трябва да сдаде лидерския пост в партията "Реформирай Обединеното кралство"
05 януари 202521:38