Мария Габриел: Медийната грамотност е ключ за критично мислене и борба с дезинформацията

Пред повече от 400 участника от цяла Европа – институции, медийни регулатори, експерти, журналисти, граждани, българският еврокомисар за цифровата икономика и общество Мария ГабриелМария Габриел Мария Иванова Габриел е родена на 20 май 1979 г. в Гоце Делчев. През 1997 г. завършва Езикова даде началото на първата Европейска седмица на медийната грамотност. Основната цел на тази нова инициатива на Европейската комисия, която се реализира по предложение на българският еврокомисар, е да даде на гражданите умения за критично мислене и разграничаване на вярна от невярна информация, за създаване на съдържание.

,,Медийната грамотност не означава само борба с разпространението на дезинформация. Високото ниво на медийна грамотност е от съществено значение, за да могат гражданите да взимат информирани решения. Това е още по-важно в контекста на предстоящите европейски избори. Както каза президентът на Европейската комисия Жан-Клод ЮнкерЖан-Клод ЮнкерЖан-Клод Юнкер е люксембургски политик. Жан-Клод Юнкер е роден на 9 декември 1954 година в градчето, в тези избори трябва да покажем, че Европа може да преодолее различията между север и юг, изток и Запад.  Добрата медийна грамотност е предпоставка за една жизнена и модерна демокрация, увеличаваща устойчивостта на гражданите на дезинформация и способността им да четат критично в огромния информационен поток'', подчерта Мария ГабриелМария Габриел Мария Иванова Габриел е родена на 20 май 1979 г. в Гоце Делчев. През 1997 г. завършва Езикова.

Българският еврокомисар открои няколко основни фактора за постигане на резултати в областта на медийната грамотност.

На първо място тя подчерта необходимостта от мобилизиране на местно равнище на всички участници, занимаващи се с медийно образование. За целта Европейската комисия създаде интерактивна карта на събитията, на която до момента има отбелязани над 230 инициативи. Новата Директива за аудиовизуалните медийни услуги също включва разпоредба към държавите членки да повишат нивото на медийна грамотност.

На следващ ред комисарят отбеляза нуждата от нови действия. Такова би могло да бъде общ европейски център за споделяне на ресурси, което би спомогнало за общото разбиране на въпроса от държавите членки. Такъв център може да служи като съвместен корпус от знания за медийна грамотност, които да се включат във всеки етап на обучението в европейските училища.

,,Понякога на гражданите им е трудно да разграничат вярната от невярната информация. Наша отговорност е да им дадем инструменти, с които да им помогнем да направят своя информиран избор, основан на качествена и разнообразна информация. Вярвам, че заедно можем да защитим медийната грамотност, за да имаме плурализъм на мненията и защита на нашите ценности'', заяви още комисарят по цифровата икономика и общество Мария ГабриелМария Габриел Мария Иванова Габриел е родена на 20 май 1979 г. в Гоце Делчев. През 1997 г. завършва Езикова.

В рамките на форума тя връчи и първите Европейски награди за медийна грамотност на най-добрите образователни проекти, които бяха избрани сред 130-те участници в надпреварата.

Коментари

  1. 2019.03.26 | 13:17

    Тази няма ли да млъкне !!!

    1. 2019.03.26 | 19:56

      Още един червен тъпак!

  2. 2019.03.25 | 15:55

    Негодни сте да осмислите една дума на евро комисарката. Комунизмът така е затлачил мозъците ви, че вечно ще си останете наметнати с ватенки и с ушанки над празните глави. Изостаналост, простотия, тъпотия!!!

  3. 2019.03.20 | 17:19

    КАТО ТИ ГЛЕДАМ ТЪПАТА ФИЗИОНОМИЯ И ФАМИЛИЯ МИ Е ЯСНО ЩО ЗА БЪЛГАРКА СИ КАКВО ЩЕ МИ ПРЕДСТАВЛЯВАШ В ЕС .....

  4. 2019.03.20 | 08:52

    евро-специалист по евро-плямпане и евро-нищоправене....

  5. 2019.03.19 | 19:28

    аиде махнете е тая обикновенна о в ф ца некадърна ,благодарение на финансови знаци и фръзки е тамм ,едно и също блее ,да беше рекламен агент на ЕС , нямаше толкова да дърдори простотий

  6. 2019.03.19 | 18:07

    С тая сухарка Герб отива на кино ! С Майдел също както с Цецко Цачев !

  7. 2019.03.19 | 15:38

    тая джофра не спря да дрънка клишета и заучен фрази. всичката пара отива за свирката.

  1. 1

Напиши коментар

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.