Германия, Австрия и Швейцария са изоставащи при изкуствения интелект

  • 15 май 2018 08:17

  • 2408
  • 2
Германия, Австрия и Швейцария са изоставащи при изкуствения интелект
© Pixabay

Изоставащи при въвеждането на изкуствен интелект технологии (AI) са Германия, Австрия и Швейцария, докато скандинавските страни и Великобритания са водещи при прилагането на технологиите, пише "Монитор".

Това показва проучване на технологичния гигант Fujitsu съвместно с консултантската компания Pierre Audoin Consultants сред висш бизнес и ИТ мениджмънт на 240 европейски компании от автомобилна индустрия, индустриално производство и търговия на дребно.

Основната причина е липсата на стратегически фокус по отношение на AI проектите. В резултат, независимо от недвусмислените ползи, само 1 от 4 компании в проучването гледат на AI като стратегически важно и само 11% имат изградена AI стратегия.

Почти половината от компаниите в проучване на технологичния гигант сред европейски фирми, вече имат проект по въвеждане на изкуствен интелект, а до две години, 70% от компаниите ще са въвели AI технология във вече използваните от тях приложения. Това показва проучване на Fujitsu за степента на въвеждане и ползите от AI в бизнеса в Европа.

Освен юридически или регулаторни причини, 61% от бизнесът споделя, че основен фактор ограничаващи въвеждането на AI е и липсата на AI в самите технологични решения, а за 52% това са вътрешните процеси и културата в организацията. Специалистите отбелязват, че огромният потенциал на изкуствения интелект не е достигнат от компаниите в Европа поради липса на стратегически фокус като в резултат от това организациите рискуват да пропуснат възможността да използват AI за трансформация на своя бизнес.

80% от бизнесът очаква големи ползи от автоматизирането на процеси и елиминирането на човешкия фактор, 73% смятат, че това ще доведе до по-бързо реализиране на бизнес процеси, а 72% очакват повече и по-добри препоръки от AI за дейности в областта на прогнозите, като изпреварваща поддръжка и идеи за нови продукти и услуги.

Повечето участници в проучването са съгласни за ползите от AI за придобиване на по-дълбоко разбиране на клиентите за целите на маркетинг и продажби, откриването и предотвратяването на опити за измами във областта на финанси и счетоводство, автоматизирането на веригата на доставки, планиране и изпълняване на поръчки, по-добри резултати при киберсигурност в областта на IT и подобрени предвиждащи поддръжки в производството.

От гледна точка на индустриите, производствените компании очакват най-големи ползи чрез елиминиране на човешката грешка (60%), минимизиране на човешкия фактор (51%) и елиминиране на ръчни процеси (43%). В сектора на услугите, търговията и транспорта компаниите са по-напреднали в създаването на AI стратегия – 15% от тях имат такава. 75% от производствените компании смятат, че най-големият потенциал на AI е в предвиждащата поддръжка на оборудване. Според доклада, това се дължи на целите за осигуряване на непрекъснати производствени процеси чрез използване на предвиждащи алгоритми основани на данни от производствените машини. Друг важен принос на AI за 70% от участниците е възможността за по-голяма гъвкавост при производствените процеси на нови продукти, а за 60% от отговорилите в проучването - подобряване ефикасността на производство чрез автоматизация.

Последвайте канала на

Novini.bg
2408 2

Свързани новини

Коментари 2

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини