Камион за 2 млрд. евро

  • 04 юли 2011 08:19

  • 4120
  • 0
Камион за 2 млрд. евро
© интернет

Tози камион е най-скъпият в света. Струва на “Даймлер” над 2 милиарда евро.

Първият милиард е за развитието на новото поколение “Мерцедес Актрос” (за сравнение - 500 млн. е погълнал проектът за новата А класа). Другият милиард отива за преоборудването на производствената линия и заводите за тежкотоварния превозвач.

6-цилиндрови редови двигатели с обем до 12,8 л с мощност между 421 и 510 к.с. и чудовищен въртящ момент 2500 Нм ще задвижват новия “Актрос”. Предвиден е и топмотор с 14 л обем и ресурс над 600 к.с. Двигателите обаче още отсега отговарят на екологичната норма Евро 6, която ще влезе в сила чак през 2014 г.

Моторите ще гълтат по-малко дизелово гориво от сегашното поколение “Актрос”, а животът им е удължен до 1,2 милиона километра! Ръчните скорости вече са минало за “Актрос” и на камиона ще се монтира трето поколение автоматизирани PowerShift трансмисии. Те превключват предавките по-бързо и прецизно.

Камионът ще стъпи на шосетата през есента, но дотогава ще измине 70 млн. тестови километра. Повече от 2600 часа аеродинамични проби във въздушния канал са довели до идеално обдухване на кабината.

Промените в предницата изглеждат незначителни, но при внимателен поглед се вижда, че много детайли са получили нова аеродинамична форма за по-ниско съпротивление и намален разход на гориво. Подобно на модерните коли “Актрос” разполага със старт-стоп система, която гаси двигателя при спиране в задръстване и на светофари и го пали при натискане на педала на газта.

Друга споделена висша автомобилна техника е интелигентният круизконтрол с автоматично спазване на дистанцията. Спирачките на всички колела са дискови и са подсилени с моторна спирачка с капацитет 544 к.с.

Компаниите, които искат да направят по-сладък живота на своите шофьори, може да поръчат камиона с повече екстри. Например - зона за релакс в кабината, седалка с функция за масаж (каквито има S класата) и легло с воден нивелир, който гарантира винаги хоризонтално положение на матрака дори когато машината е спряла под наклон. Като цяло кабината е значително по-голяма - на ширина достига 2,50 м отвътре, а на височина - 2,13 м. Тези габарити осигуряват обем с 1 куб. м повече в сравнение с досегашния модел. Така шофьорът има на разположение цяла стая с гардероб, хладилник, удобно легло, много отделения за багаж и вещи, масичка и т. н.

Въпреки че “Даймлер” мълчи за цената, очаква се новият“Актрос” да се продава за около 90 000 евро. Ако се купува както досегашното поколение (над 700 000 екземпляра), инвестициите в развитието на камиона и преоборудването на производствените цехове ще бъдат оправдани. Този модел засега е най-успешният превозвач на тежки товари в света.

Последвайте канала на

4120 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини