Mazda на международното автомобилно изложение в Париж 2012

  • 28 септември 2012 14:23

  • 1836
  • 0
Mazda на международното автомобилно изложение в Париж 2012
©

Новият флагман на марката Mazda вече е факт. Оборудван с високоефективната гама от технологични решения SKYACTIV и изпълнен на базата на изключителната дизайнерска линия KODO – Духът на движението, новата Mazda6 във версии седан и комби е фокусната точка на щанда на марката през тази година.

Погледите в Париж са насочени и към променената Mazda MX-5, която сега е с още по-директна и динамична и осигурява незабравими пътувания под открито небе, като същевременно с това е в третото си десетилетие на продажби. Освен това Mazda представя и СХ-5, автомобилът, който постави началото на цяло поколение нови модели на марката, които изключително много повишиха критериите в сегмента на компактните SUV модели в Европа.

Изцяло новата Mazda6


Създадена така, че водачът да я усеща като свое продължение, изцяло новата Mazda6 е носител на най-авангардното и същевременно с това най-ефективното от философията на Mazda, а именно - удоволствие от шофирането Zoom-Zoom, съчетано с наелектризиращия дизайн KODO и технологиите SKYACTIV в изключително важния CD сегмент.

Обединявайки прецизното, комфортно поведение на пътя със спортното усещане и директната отзивчивост, новата Mazda6 се превръща и в първия модел, който използва пълната гама от SKYACTIV технологични решения и първата Mazda, в която се въвежда уникалната технология за рекупериране на енергията i-ELOOP. Това от своя страна означава още по-високо ефективност и по-нисък разход на гориво.  Дизайнерите и инженерите са се обединили, за да осигурят пълно съответствие между  формите и функциите. По тази причини не са правени компромиси с нищо – това, което получавате е и това което виждате.

Както версията седан, така и комбито, представени един до друг в Париж, предлагат дължина, междуосие и размери на интериора, които са сред най-добрите в сегмента. Това се материализира под формата на комфорт от най-високо ниво за водача и пътниците. Но благодарение на авангардната технологична философия SKYACTIV новата Mazda6 е по-лека от актуалния модел, въпреки нарасналите размери.

Двигателите са оптимизирани с цел увеличаване на мощността и намаляване на разхода на гориво. Ходовата част и каросерията, междувременно са станали по-здрави и устойчиви на усукване, благодарение на широкото използване на високо- и свръхвисокоякостни стомани. Кормилното управление и окачването комбинират възможността за комфортно управление при ниска скорост с динамични параметри при висока и директна връзка към водача, достигайки безпрецедентно за този CD сегмент ниво. И, освен че е по-тиха и по-аеродинамична, Mazda6 е лидер в сегмента от гледна точка на безопасността.

С ярко изразена предна част, в което се акцентира на мотива с крилото, и форми, чиято експресия се изразява в изключителна виталност, сила и динамика – всичките запазени марки за дизайна KODO – новата Mazda6 е автомобил, който хората ще искат да шофират от момента, в който спрат погледа си на него. А динамиката без никакви компромиси и управляемостта означават, че те няма да се разочароват по никакъв начин.

Mazda MX-5 фейслифт

Придържаща се към основното, но непрекъснато подобрявана: уникалният роудстер на Mazda става още по-специален.

Как може Mazda да направи своя открит бестселър още по-популярен? Като подобри реакцията на двигателя при подаване на газ и спирачната система, за още по-вълнуващо поведение на пътя, най-вече по пътища с много завои, които са истинската страст на модела. Към това се добавя с използването на по-агресивен дизайн на предната част и подобрена безопасност за пешеходците. Без добавено тегло, без намаляване на надеждността.

Mazda CX-5


Базата за изцяло ново поколение от модели, Mazda CX-5 преобрази пазара на компактни SUV модели по света.

Когато се появи в Европа през март 2012 година, новият компактен кросоувър на Mazda отбеляза началото на ерата SKYACTIV. Като първи изразител на дизайнерската линия KODO – Духът на движението, CX-5 комбинира своята харизматична визия с безпрецедентна управляемост и динамика на нивото на лек автомобил. Същевременно с това CX-5 е един от най-ефективните SUV модели на пазара, както и един от най-безопасните, оценен от Euro NCAP с пет звезди.

Новата Mazda6 - невероятно съчетание от красота и функционалност


Новият флагман на марката просто предизвиква желание на бъде шофиран. Създадени да бъдат продължение на водача, както седан, така и комби версията на новата Mazda6 правят своя европейски дебют на Автомобилното изложение в Париж. Като най-новия израз на дизайнерската линия KODO – Духът на движението, тези два автомобила са сътворени така, че да привличат вниманието от пръв поглед, извличайки максималното от динамичната красота на концептуалните модели TAKERI и SHINARI, които ги предхождаха. А благодарение на високоефективните технологични решения под покривалото, разходът на гориво постига нови измерения.

Новата Mazda6 – сега вече в своето трето поколение – е също и първият едросериен модел, оборудван с уникалната система за регенериране на спирачната енергията i-Eloop. Тя е най-новият градивен елемент във стратегията на Mazda за конструиране и производство на високоефективни автомобили, доставящи изключително удоволствие при шофиране. i-Eloop се присъединява към старт-стоп системата i-stop и SKYACTIV двигателите, ходовата част и каросерията (въведени първоначално в CX-5), поставяйки нови стандарти за разход на гориво и ниво на емисии на CO2 (3.9 л/100 км и 104 г/км*) във важния европейски CD сегмент, при това без каквито и да било компромиси.

Двигатели на Mazda6

Гамата от високоефективни SKYACTIV двигатели включва три бензинови мотора – два от които правят своя дебют в новата Mazda6 – и два дизелови агрегата. Повечето от тях се предлагат с иновативната система за рекуперация на спирачната енергия i-ELOOP, както и i-STOP, авангардната система старт-стоп.  

2.0-литровия SKYACTIV-G с директно впръскване включва:
    •    Степен на сгъстяване 14:1 (най-високата на едросериен модел в света)
    •    Специално конструирана изпускателна система 4-2-1 и оптимизирани струи на инжекторите, една от целите на които е минимизиране на недостатъците от толкова висока степен на сгъстяване
    •    Нов вариант със стандарта мощност
Максимална мощност:
    •    Стандартна мощност: 107 кВт/145 к.с. при 6,000 об./мин и 210 Нм при 4,000 об../мин
    •    Висока мощност: 121 кВт/165 к.с. при 6,000 об./мин и 210 Нм при 4,000 об./мин
Разход на гориво (комбиниран) и емисии на CO2 *:
Стандартна мощност:
    •    с шестстепенна механична трансмисия: 5.5 л/100 км и 129 г/км
    •    с шестстепенна автоматична трансмисия: 5.9 л/100 км и 136 г/км
• Емисионен клас: Euro 5

Висока мощност:
    •    с шестстепенна механична трансмисия: 5.9 л/100 км и 135 г/км
    •    с шестстепенна автоматична трансмисия: 5.9 л/100 км и 135 г/км
• Емисионен клас: Euro 5
* Всички данни са за версията седан

Новият 2.5-литров SKYACTIV-G с директно впръскване на двигателя включва:
    •    Същите технологии като 2.0 SKYACTIV-G за извличане на максималното от високата степен на сгъстяване
    •    Балансиращ вал за компенсиране на добавените вибрации от най-мощния  SKYACTIV двигател
Мощност:
• 141 кВт/192 к.с. при  5,700 об./мин и 256 Нм при 3,250 об./мин

Разход на гориво (комбиниран) и емисии на CO2:
    •    с шестстепенна автоматична трансмисия: 6.3 л/100 км и 148 г/км
• Емисионен клас: Euro 5

2.2-литров SKYACTIV-D common-rail дизелов мотор включва:
    •    степен на сгъстяване 14:1 (най-ниската всвета)
    •    каскадно турбопълнене
    •    версии със стандартна и висока мощност

Максимална мощност:

• Стандартна мощност: 110 кВт/150 к.с.. при 4,500 об./мин и 380 Нм при 2,000 об./мин
• Висока мощност: 129 кВт/175 к.с. при 4,500 об./мин и 420 Нм при 2,000 об./мин

Разход на гориво (комбиниран) и емисии на CO2*:

Стандартна мощност
    •    с шестстепенна механична трансмисия: 3.9 л/100 км & 104 г/км
    •    с шестстепенна автоматична трансмисия: 4.8 л/100 км & 127 г/км
• Емисионен клас: Euro 6

Висока мощност
    •    с шестстепенна механична трансмисия: 4.5 л/100 км & 119 г/км
    •    с шестстепенна автоматична трансмисия: 4.8 л/100 км & 127 г/км
• Емисионен клас: Euro 6
* Всички данни се отнасят за версията седан

Интелигентното кормилно управление и ходова част, обединени под името SKYACTIV-chassis, осигуряват перфектна управляемост и отговарят на командите на водача с изключителна прецизност. Каросерията SKYACTIV-Body, междувременно предлага водеща за класа си безопасност, благодарение на изключително здравата структура на защитната клетка, енергоабсорбиращите зони и авангардния начин за разпределяне на силите при удар. А за да бъдат предотвратявани подобни ситуации преди всичко, новата Mazda6 е оборудвана с широка гама от системи за активна безопасност. Дори когато сблъсъкът е неизбежен, съответните системи правят всичко възможно, за да го намалят до минимум, пазейки пътниците и пешеходците – а и самия автомобил.

Специално създаден за дизайна KODO, цветът Soul Red Metallic, се нанася с помощта на уникален производствен процес, осигуряващ безпрецедентно ниво на дълбочина, сенки и яркост, които подчертават изключителните форми на Mazda6 и характерните и линии. Той балансира дълбочината и щрихите, които създават акцентите в автомобила, както и енергията, изразяваща спортния дух. В дълбоко скулптурираната предната част на автомобила, под формата на характерно крило, е интегриран елемент, обединяващият новата гама на Mazda. Гънките на предния капак се превръщат в естествено продължение на краищата на крилото и преливат в специфичните линии на предната част.

Три характерни линии доминират страничната част – елегантна линия, която се насочва от задната гума напред, извивката на задния калник, изразяваща сила на стремителност от задната част и характерна линия на предния калник, оформящи мощен обем със силен характер. Съчетанието от тези форми олицетворят хищник, готов за скок напред в една експлозия на движението. Задната част демонстрира стабилност и увереност, благодарение на добре балансираните пропорции и хармоничното преминаване на повърхностите една към друга. В предните светлини са използване LED орнаменти и наподобяващи ореоли светлини за първи път в едросериен модел на Mazda.

Но езикът KODO не е само фасада. Един поглед към вътрешността на автомобила, показва как формата и функциите се сливат в един изключително хармоничен комплекс. Всичко е там, където трябва да бъде, а дори изместените назад предни колонки, спомагат за подобряване на обзора на водача. Пътниците се наслаждават на освободена от стреса атмосфера, която предлага изобилие от пространство и оборудване под формата на най-новите инфоразвлекатлни технологии като системата BOSE със съраунд звук и 11 високоговорителя. Арматурното табло е ориентираното към водача, а интериорът предлага щедро оразмерено пространство. Местата за пътници осигуряват едновременно чувство за пространство, откритост и безопасност, а декоративни хоризонтални линии, които се простират от централния панел до отворите за вентилация се съчетават елегантно с извитите форми на таблото. За често докосваните места като облицовките на вратите и горната част на арматурното табло са използвани меки материали.

Солидния, декоративен инструментален панел се предлага в два цвята, ‘Bordeaux metal’ и ‘Dark metal’. Белите изображения в скалата на уредите се открояват и създават неповторимо съчетание със задната повърхност, със своите релефни форми и графиката тип „пчелна пита”. С тях се постига чувство за дълбочина и изключително усещане за прецизна изработка и високо качество. Овални метални рамки довършват стилистиката, предизвикваща стремеж към шофиране.

Дизайнерите и конструкторите на Mazda са създали един удивителен продукт на стилистичното майсторство и инженерен шедьовър. Символ на спортното динамично поведение на пътя и прецизната изработка са насочени към заемане не силни позиции в областта на европейския CD сегмент, когато автомобилът влезе в продажба.

В България се очаква старт на продажбите на новата Mazda6 в началото на 2013 година. 

Последвайте канала на

Novini.bg
1836 0

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини