-
25 септември 2019 06:36
- 1037
- 1
Докато лятото преминава в есен, вечерите стават по-тъмни и валежите от дъжд зачестяват. Пътищата с дупки в тях могат да бъдат опасни както преди, така и след обилни валежи: рискът от аквапланинг се увеличава, когато водата насъбрала се върху пътната настилка няма време да изсъхне. Под гумата се образува водна възглавница, когато шарката на протектора не може да премахне водата между гумата и пътя. Това кара гумите да изгубят сцеплението си, както и управляемостта, поради което шофьорът не може вече да контролира автомобила.
Аквапланингът може да изненада дори и най-опитните шофьори, тъй като за жалост е невъзможно да се упражни предварително, предупреждават експертите. Те съветват, че сега е моментът всеки шофьор да провери състоянието на гумите си и налягането в тях.
Висококачествена лятна гума с достатъчна оставаща дълбочина на протектора е най-сигурният избор за мокрите есенни пътища. Ако гумата е износена, каналите по нея няма да съхраняват достатъчно вода.
В сравнителен тест, публикуван в изданието на World of Technology, едно от водещите автомобилни списания, от май 2019 г., износена лятна гума с дълбочина на протектора 3-4 мм има осезаемо по-лошо управление, отколкото нова лятна гума с дълбочина на протектора 7 мм. В теста, новата гума, влязла в аквапланинг при скорост от 83.1 км/ч, когато водната възглавница на пътя е била с дебелина от 10 см, докато износената гума е влязла в аквапланинг при скорост от 61.2 км/ч.
С цел да се намали риска от аквапланинг е нужно да смените гумите си, когато дълбочината на протектора падне под 4 мм, съветват специалистите.
Новата лятна гума също така ще намали спирачния път на мокра настилка, но въпреки това характеристики като сцепление на мокро и спиране на мокро не бива да се бъркат със склонността на гумата към аквапланинг.
,,Категорията за сцепление, посочена върху етикетите за гуми на Европейския Съюз показват ефективността на гумата при сцепление на мокра настилка, с други думи, как гумата се държи, когато спира на мокър асфалт. Въпреки това, склонността към аквапланинг не може да бъде извлечена от етикетите за гуми'', напомнят експертите.
В допълнение към състоянието на гумите, налягането в тях също е важен фактор. Ако налягането в гумите не е достатъчно, те може да не запазят формата си във водата. Това ще направи колата по-податлива на аквапланинг.
Последвайте канала на
Свързани новини
Шампионската лига се завръща със сблъсък между Байерн и ПСЖ, Барса и Ман Сити ще тръгват нагоре
Божинов прие примамлива оферта от Италия
Гледайте на живо всички мачове и голове в Шампионската лига тук!
Левски се прицели в халф на ЦСКА 1948
Официално: ЦСКА - София ще гостува в Пазарджик
България допусна обрат от Черна гора и се отдалечи от ЕвроБаскет 2025
Коментари 1
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Росен Желязков: Предлагаме Борисов за премиер, Атанасов от ПП-ДБ - за председател на НС
26 ноември 202408:18
Даниел Митов: ПП-ДБ вървят към сглобка с "Възраждане" под патронажа на президента
26 ноември 202408:31
Фандъкова: Подготвя се една не съвсем естествена коалиция, но без ГЕРБ
26 ноември 202408:21
Михаил Миков посочи къде е мястото на БСП
26 ноември 202408:14
Борислав Цеков обясни пречи ли блокажът в парламента на конституирането на парламентарните групи
26 ноември 202408:42
Йордан Цалов: Има данни, че Ружа Игнатова е жива
26 ноември 202408:01
Голям пожар гори в района на надлез "Надежда" в София
26 ноември 202408:16
Олимпийският медалист Божидар Андреев прекратява спортната си кариера: Обиден съм от отношението
26 ноември 202409:06
Цяла нова армия от чуждестранни бойци стъпва на фронта в Украйна на страната на Путин
26 ноември 202409:14
2019.09.25 | 07:34
Ми то при всеки дъжд го има този риск.
Ама вашите експерти са също толкова прости, колкото журналистите в сайта.