-
10 януари 2017 12:59
- 3658
- 0
На световното изложение, където обикновено преобладават премиери на американски автомобилни компании, Kia бе във фокуса на вниманието със световния дебют на изцяло новия Stinger.
Пет-местният спортен седан Stinger, призван да преосмисли сегмента, в който преобладават европейски автомобилни шедьоври, сега обещава да бъде най-бързият и най-луксозен автомобил в историята на компанията. Предлаган с избор от двигатели и задвижващи конфигурации, както и с редица луксозни удобства, Stinger ще влезе в продажба на пазара в САЩ малко по-късно тази година, докато в Европа моделът се очаква до края на 2017 година.
Лесно разпознаваем като нов етап в еволюцията на предхождащата го концепция, дизайнът на изцяло новия Kia Stinger 2018 е разработен под прякото ръководство на Петер Шрайер и талантливия му екип от дизайнери във Франкфурт. Алберт Бирман, който оглавява отдела за тест и разработка на High Performance автомобили, и неговият екип в Южна Корея са се погрижили за оптималното управление на новия модел, тестван безкомпромисно на писта "Нюрбургринг".
Дизайн
Успешното изминаване на пътя от концепция до автомобил, готов за производство, несъмнено е изключително сериозно предизвикателство и затова Kia се спира на студиото във Франкфурт – "родното място" на GT концепцията – където да даде живот на Stinger.
От силно изразителната предна част на автомобила, през стегнатия страничен силует, до символизиращата непоколебима мощ задна част на Stinger, струи атлетична увереност. От ключово значение за убедителното му присъствие на пътя са пропорциите на задния мост, удълженият преден капак и късият преден надвес, увеличеното междуосие за по-просторно купе, както дългият и подсилен заден надвес. Силуетът в съчетание с визуалния баланс на Stinger придава на автомобила изключителна елегантност и атлетичност.
Широката следа на предните и задни колела, заедно с вдлъбнатите контури на вратите, подчертават мощността и динамиката на Stinger. Фронталните въздуховоди, хрилете в калниците, плавната форма на шасито и интегрираният заден дифузьор, допълнително подчертават ефективната му аеродинамика. Моделът е с интегрирани четири овални ауспуха. Отличителната за КИА радиаторна решетка тип "тигров нос" е умело вплетена между ефектните LED фарове.
Интериорът осигурява необходимото пространство за максимално удоволствие от шофирането, като в същото време изкушава пътниците да се насладят на лукс и комфорт. Тапицерията е изработена от изключително висококачествена мека на допир, фина кожа, която покрива седалките с характерен дълбок контур. Шофьорската седалка допълнително е снабдена с активно дишаща облегалка и ергономични опори за максимална стабилност и оптимален комфорт.
В унисон с цялостния уверен облик на Stinger предното табло е разположено в удобна хоризонтална равнина. Централната конзола е интуитивно разделена на две специфично обособени зони: за управление на информационно-развлекателната система, разположена под голям цветен интерактивен сензорен екран, и регулиране на климатично-вентилационната система. На разположение на водача е масивният, облицован с кожа волан, както и индивидуалният навигационен компас с избор между аналогова и цифрова визуализация. Красиво оформените измервателни уреди се отличават с ефектни метални пръстени и червени стрелки.
Вдъхновените от аеронавтиката ефектни вентилационни отвори са разположени в предната и задната част на автомобила, а салонът е изпълнен с хромирани детайли, които допълват усещането за изискан стил. В същото време удълженото междуосие щедро осигурява предостатъчно място за краката на пътниците както отпред, така и отзад, докато ниската позиция на седене гарантира обширно пространство над главите на водача и всички пасажери.
Шаси
Изборът на основните производствени параметри на каросерията за Stinger е от съществено значение и затова инженерите на марката внимателно проучват многобройните си конкуренти. Междуосието от 2905 мм е по-голямо от това на Audi A4, Infiniti Q50, Lexus IS, BMW Серия 4 Gran Coupe и дори на Lexus GS или Mercedes-Benz CLS. Общата дължина от 4830 мм и ширина от 1870 mm на модела категорично надхвърлят параметрите на конкурентите в сегмента и гарантират много удобства в едно впечатляващо обширно пространство. Багажното отделение на Stinger е по-голямо от това на повечето представители в сегмента. Моделът разполага и с интелигентна система Smart Trunk за автоматично отваряне и затваряне капака на багажника.
Шасито на Stinger e изработено от 55% усъвършенствана високоякостна стомана, a изключителната му твърдост допринася за намаления шум, както и за ограничените вибрации и нискочестотни трептения на каросерията (NVH). Stinger е оборудван с MacPherson предно окачване и многораменно задно окачване.
Характеристиките на амортисьорите и управлението са приоритет при проектирането на автомобила и могат да бъдат модифицирани от водача чрез специалната система за електронно регулиране на окачването - Dynamic Stability Damping Control. Реагирайки адаптивно на действията на водача, в зависимост от условията на пътя и стила на шофиране, Stinger се отзовава максимално гъвкаво на всяка една ситуация, благодарение на системата, с която се омекотяват вибрациите от предния мост в съчетание с една още по-стабилна задна част на автомобила. От друга страна, при високи скорости стабилността се постига чрез втвърдяване на предните амортисьори и омекотяване на задните. Системата e достъпна чрез петте режима на управление: персонален, еко, спорт, комфорт и смарт.
Палитра от двигатели
Stinger се предлага с избор от 2 турбо мотора - 2,0 литров 4-цилиндров турбодвигател Theta II с 255 кс и 353 Нм; 3,3 литров двигател Lambda II туин-турбо V6, който предоставя 365 кс и максимален въртящ момент от 510 Нм. Stinger ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,1 секунди ипри максимална скорост от 269 км/ч.
Stinger е оборудван с второ поколение 8-степенна автоматична скоростна трансмисия със задно предаване. Със своята премиера при луксозния седан K900, скоростната кутия е проектирана от Kia за адаптивно превключване и оптимална ефективност при разхода на гориво. С по-честото приложение в авиацията и при двигатели в състезателни автомобили, в този модел Kia за първи път залага на трансмисия с преобразувател на въртящ момент CPA (Centrifugal Pendulum Absorber) с цел да редуцира торсионните вибрации, които оказват влияние на задвижващите агрегати. Както и при окачването и кормилното управление, така и при задвижването съществуват до пет различни режима за смяна на скоростите чрез електронната система.
Stinger е първият седан на Kia, който се предлага със задно задвижване или задвижване на всички колела. За оптимален контрол при влажно или сухо време системата на задвижване на четирите колела AWD разполага и с Dynamic Torque Vectoring Control. Системата следи за действията на водача и условията на пътя, като при нужда автоматично подава допълнителна мощност или спирачна сила към отделните колела, за да се гарантира подходящо управление и при много тежки метеорологични условия. Автомобилите със задно задвижване могат да се възползват от предимствата на механичен диференциал с ограничено приплъзване за равномерно разпределение на силата върху задните колела.
Моделите с 2,0 литров 4-цилиндров турбодвигател са окомплектовани с 225/45 R18 гуми, докато 3,3 литровите V6 са оборудвани с гуми от висококачествен каучук с различен размер: 225/40 R19 отпред и 255/35 R19 отзад. Спирачните дискове Vented Brembo са стандарт при 3,3 литровия туин-турбо мотор. Комбинирани са с преден спирачен апарат с четири бутала и заден спирачен апарат с две бутала.
Авангардни технологии и удобство
Серията от системи в помощ на водача ADAS (Multiple Advanced Driver Assistance Systems) осигуряват безупречен синхрон на всички функции за максимално удоволствие от шофирането.
При разработването на Stinger Kia въвежда нова система, която предупреждава водача DAA (Driver Attention Alert) по време на шофиране. Системата постоянно следи неговите действия и поведението на автомобила с готовност да задейства предупредителен звуков сигнал при отчетено съществено спадане на нивото на внимание по време на шофиране.
Системата за предотвратяване на челен сблъсък FCA (Forward Collision Assistance) с интегриран режим на самостоятелно аварийно спиране AEB (Autonomous Emergency Braking) и функция за разпознаване на пешеходци предупреждава водача за опасността от потенциален сблъсък с друго превозно сродство или пешеходец, като асистира безопасното спиране на автомобила. Интелигентната система за контрол на дистанцията ASCC (Advanced Smart Cruise Control) поддържа постоянно предварително зададената дистанция между Stinger и превозното средство пред него и може да осъществи цялостно спиране на автомобила в натоварен трафик. Системата за поддържане на траекторията в лентата на движение LKA (Lane Keep Assist) предупреждава водача чрез звуков сигнал и активно влияе на волана с цел поддържане изрядната позиция на автомобила в избраната пътна лента. Системата за предупреждение за напречен трафик зад автомобила RCTA (Rear Cross Traffic Alert) сканира пространство зад превозното средство при напускане на паркомясто и предупреждава водача със звуков сигнал при установяване на всяко движение.
Последвайте канала на
Свързани новини
Бъдещето е в автономното шофиране и Volvo го знаят
03 януари 201714:41
Ford изправи Mustang до Focus RS на пистата
29 декември 201619:13
Volvo въвеждат Skype в серия 90
29 декември 201615:44
Audi са готови с Q8, ще го покажат на изложението в Детройт
29 декември 201612:54
Tatra излиза от музея, връща се към автомобилостроенето
28 декември 201613:16
Continental с интересни предложения за световното изложение за електроника в Лас Вегас
21 декември 201616:39
Свежа кола, свежа премиера: Новият Opel Crossland X идва
31 януари 201712:20
Kia представиха новия Stinger и в Европа (Снимки и видео)
23 януари 201710:14
Осло забрани дизеловите автомобили в центъра на града
17 януари 201716:12
Два отменени гола в добавеното време донесоха радост на Крумовград срещу Славия
България допусна обрат от Черна гора и се отдалечи от ЕвроБаскет 2025
Кириякос Георгиу разказа за премеждията си в Спартак (Варна)
ПФК Ботев: Ситуацията около Антон Зингаревич става все по-странна и лишена от прозрачност
Салах: Разочарован съм, по-скоро съм вън от Ливърпул, отколкото вътре
Областна администрация София-град и Столична община подписаха договора за прехвърляне на собствеността на "Герена"
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
ПП-ДБ: Борисов за премиер е неприемливо, няма да участваме в търговия за постове
25 ноември 202417:19
Кузман Илиев: Радев е добър политик, бих работил и с Пеевски, и с Борисов, и с Петков
25 ноември 202417:47
Димитър Ганев: Ако ПП-ДБ и ГЕРБ направят истиски разговор за кабинет, той няма да бъде пред медиите
25 ноември 202417:41
Ваня Григорова: За да няма сива икономика, трябва да премахнем тавана на осигурителния доход
25 ноември 202417:55
От прокуратурата искат постоянен арест за трима от биячите в мола
25 ноември 202418:09
Шофьор на тролей е със счупени нос и ръка след побой от пътник в София
25 ноември 202418:11
Очаква се скок в цената на водата
25 ноември 202417:07
Водещите новини! Бабикян: Борисов води разговора с Пеевски, а не с ПП-ДБ. Войната в Украйна доведе до нова ескалация между Запада и Москва (и още…)
25 ноември 202419:18
Осло не откри доказателства за връзка между норвежеца, собственик на българска фирма, и взривените пейджъри на "Хизбула"
25 ноември 202420:41