Режисьорът на Resident Evil 9 Requiem, Коши Наканиши, заяви, че новата игра ще бъде „невероятно влакче на ужасите“ и най-екстремната част от поредицата.
„Технологичният напредък, съчетан с богатия опит на екипа за разработка, се обединяват в история с пълнокръвни герои и геймплей, който е по-завладяващ от всякога“, се казва в изявление на разработчиците.
Междувременно, създателят на Clair Obscur: Expedition 33, Гийом Брош, намекна, че се работи по разширение за играта, както и по нейно продължение.
В сингълплейър приключението играчите ще поемат контрола над новата главна героиня Грейс Ашкрофт, завръщайки се в Ракун Сити 30 години след събитията от Resident Evil 2. „Въпреки че сървайвъл хорърът е в центъра на събитията, Resident Evil Requiem ще включва и високооктанов кинематографичен екшън, който ще поведе поредицата в смела нова посока".
Requiem бележи завръщането на режисьора Коши Наканиши към франчайза. В разговор с Eurogamer той споделя, че е приложил „същия подход“ към тази игра, както и към любимата на феновете Resident Evil 7: Biohazard. „В играта има една графика на напрежение и освобождаване, която се натрупва до достигане на кулминация. Мисля, че това е нещо, с което Resident Evil наистина се отличава сред хорър игрите. Ние не просто ви плашим – предлагаме ви шанс да освободите това напрежение, като го преодолеете".
„В момента сме във фаза на тестване и дори докато я играем вътрешно, поставяйки се на мястото на играчите – наистина усещам, че ще бъде невероятно влакче на ужасите“, продължи той. „Те ще почувстват, че тази крива от напрежение до освобождаване ще бъде... може би с най-екстремната разлика между тези две оси. Точките по тази крива ще бъдат толкова отдалечени една от друга, че ще бъде невероятно".
„Искахме някой, който изпитва ужаса от същата гледна точка като играча. Тя се научава да преодолява страховете си в хода на историята, но също така е анализатор за ФБР, обучена да борави с оръжия и способна да действа със спокойно дедуктивно мислене“, продължи той.
Наканиши потвърди, че Resident Evil 9 Requiem първоначално е била замислена като мултиплейър изживяване с отворен свят, но по-късно е била преработена в сингълплейър приключение. „В крайна сметка, въпреки че имахме някои интересни концепции, осъзнахме, че това не е, което феновете искат да видят или играят. Затова се върнахме към чертожната дъска и създадохме това, което доведе до Resident Evil Requiem“, обясни той, цитиран от NME.
)