Продуцентите от Finishing Move разказаха как са създали своя музикален реверанс към хеви метъла.
„Това е игра от поредицата Doom. Музиката, разбира се, трябва да е метъл“, казва Брайън Лий Уайт, съосновател на продуцентския екип Finishing Move и ключова фигура в създаването на свирепия, изпълнен с рифове саундтрак на Doom: The Dark Ages.
Саундтракът на The Dark Ages е изцяло фокусиран върху китарите.
След като им показали няколко ранни концептуални изображения, включително новия, вдъхновен от викингите Doom Slayer, те знаели, че трябва да измислят нещо „напълно различно и диво“, ако искат да получат работата.
"Намирането на баланс между силно и тихо беше предизвикателство"
„Постоянно играехме последната версия на играта, за да уловим емоцията и интензивността на музиката правилно“, казва Лий Уайт.
В Doom: The Dark Ages има големи битки с босове, които се усещат като „истински рок концерти“, но има и много тихи моменти, като играчите са насърчавани да изследват обширните нива.
И добавя: "Отне им година, за да намерят правилния ритъм".
"Това е различен вид саундтрак за Doom"
"Това е любовно писмо към историята на хеви метъла"
Групата е била вдъхновена и от оригиналната хеви метъл група Black Sabbath, както и от груув рокърите Machine Head и Pantera. „Беше важно за нас да имаме различни вкусове за всички различни области на играта“, обяснява Клингъл.
Саундтракът на Doom: The Dark Ages ще бъде издаден на винил през октомври.
И е прав. Още от излизането на революционния шутър от първо лице Doom през 1993 г., поредицата от игри за унищожаване на демони е тясно свързана с хеви метъла. Влиятелният оригинален саундтрак на Боби Принс е колекция от смазващи траш химни, които перфектно се вписват в интензивността на битките с орди от немъртви, а Doom 3 от 2004 г. почти беше озвучен от Трент Резнор от Nine Inch Nails. Натовареният му график осуети този план, но бившият му колега от групата - Крис Врена, и мултиинструменталистът Клинт Уолш създадоха зловещ, индустриален съпровод на ултранасилствените действия в играта.
Превъртайки напред през още две самостоятелни заглавия, две DLC-та и два отделни разширителни пакета – всички с подобна апокалиптична оркестрация – стигаме до Doom: The Dark Ages. Издадена по-рано тази година, тя връща действието в началото на историята на главния герой от поредицата, Doom Slayer, за средновековна смесица от убийства и хаос. С предстоящото издаване на саундтрака на винил, Finishing Move разказват за вдъхновението си от боговете на метъла, пише NME.
Id Software се нуждаеха от нов композитор за Doom: The Dark Ages, затова водещият аудио дизайнер на студиото Чад Мосхолдър се свърза с Finishing Move, за да провери дали биха се заинтересували да кандидатстват за работата. Колективът е допринесъл с музика за Borderlands 3, The Callisto Protocol и Halo Wars 2, но това, което наистина е запечатало сделката, е публикуването от съоснователя Брайън Трифон на снимки на неговия Fender Malmsteen във Facebook – китара, моделирана от шведския рок бог Ингви Малмстийн. „Знаем, че е много бумърско“, шегува се Лий Уайт.
„Както рестартираният Doom 2016, така и неговото продължение от 2020 г. Eternal имаха този футуристичен, техно метъл елемент и ние решихме, че не можем да направим по-добра версия на това, така че защо да не погледнем към миналото? Знаехме, че [The Dark Ages] ще бъде предистория [на поредицата], затова се вдъхновихме от класическия метъл от 80-те.“ Екипът на Finishing Move създаде четири различни парчета, които в крайна сметка перфектно съвпаднаха с визията на режисьора на играта Хюго Мартин. Те прекараха следващите три години в работа по проекта. „Създаването на музика за нова игра от поредицата Doom е огромна чест, но знаехме, че трябва да се справим“, казва Трифон.
„Трябваше да създадем нов звук, който да има смисъл в по-голяма, по-динамична игра Doom“, казва Лий Уайт. Освен големите рифове, саундтракът на The Dark Ages включва много препратки към средновековната обстановка. Finishing Move използваха класически оркестрови инструменти, включително мандолина, виолончело и контрабас в музиката си, наред с исторически инструменти като никелхарпа и балалайка. „Трябваше да намерим начин да смесим тези хаотични, органични елементи, без да звучи банално“, казва композиторът на Finishing Move Алекс Клингъл.
Оригиналният Doom е една от най-влиятелните игри, издавани някога, а рестартираната поредица е похвалена от нови и стари фенове. Голяма част от екипа на Finishing Move е израснал, играейки игрите, и въпреки че работата по нова е била „обезсърчителна“, те са били решени да се справят.
„Всяка игра е толкова различна и Id Software много държат да не правят едно и също нещо два пъти. Всички сме големи фенове на поредицата и беше забавно да слушаме отново оригиналния саундтрак на Боби Принс, след като получихме работата. Знаехме, че единственият начин напред е да направим нещо различно“, обяснява Лий Уайт.
„Това, което отличава тази игра от предишните Doom игри, е, че Doom Slayer е по-скоро танк, отколкото спортна кола. Демоните всъщност се страхуват от теб, така че трябваше да се уверим, че музиката подкрепя това.“ Тук се намесва целият този метъл. „[Музиката] просто кара играча да се чувства невероятно мощен.“
Вместо да се вдъхновяват от една група, Finishing Move са разгледали историята на хеви метъла за саундтрака на Doom: The Dark Ages. „Израснах в района на залива на Сан Франциско, който даде на света Metallica, както и Exodus и Testament. Има и групи, които се появиха заедно с тях, като Megadeth и Slayer. В този саундтрак има много спийд и траш метъл“, казва Трифон.
The Dark Ages включва най-голямата и еклектична карта на Doom досега, като всяка област изисква свой собствен саундтрак. „Някои моменти напомнят за тежките рифове на Lamb Of God и Killswitch Engage. Вдъхновихме се и от шведския блек метъл, [както и от] Children Of Bodom и Trivium.“ За по-неземните моменти в играта Finishing Move са се обърнали към съвременните суперзвезди Spiritbox. „Не искахме музиката някога да се чувства статична.“
)