Нов доклад на Newzoo и Tebex показва колко харчат геймърите по света. Оказва се, че между регионите съществуват значителни различия.
Изследването обхваща хора, които са играли конзолни, PC или мобилни игри през последните шест месеца.
В глобален мащаб има 930 милиона PC геймъри, 653 милиона конзолни играчи и 2,9 милиарда мобилни, като 53% са в Азиатско-тихоокеанския регион, 13% – в Европа и едва 7% – в Северна Америка.
Въпреки малкия си дял от общия брой играчи, северноамериканците са отговорни за цели 28% от всички световни приходи от игри. През 2025 г. те са похарчили 52,7 милиарда долара, докато Европа формира 18% от приходите.
Средностатистическият геймър в Северна Америка харчи 329 долара годишно – най-високата стойност в света. За сравнение, в Западна Европа средната сума е 170 долара, а в Източна Европа – едва 50 долара.
6 август 2025 г. в 16:13 ч.
Докладът сочи, че най-печелившият жанр в глобален мащаб са ролевите игри. В Северна Америка най-големи приходи носят шутърите като Call of Duty, а в Европа най-популярни са спортните заглавия. Причините за харчене също варират: в Европа води факторът „промоция/специална оферта“ (28%), докато в Северна Америка на първо място е „отключване на ексклузивно съдържание“ (34%).
Докладът идва на фона на напрежение около цените на игрите. Nintendo въведе нова променлива ценова политика за Switch 2, а Microsoft се отказа от плановете си да увеличи цените на заглавия от трети страни. Междувременно в интернет привлича внимание YouTuber Basically Homeless, който провежда необичайни експерименти върху себе си с електрически ток, за да се подобри в Counter-Strike 2, пише NME.
)
)