Напред към евроатлантизЪма, но не и…пеша през нощта!

40
© СС

Уважаеми общински съветници в Столичния общински съвет,
Уважаеми г-н Председател на Комисията по транспорт и пътна безопасност,
Уважаеми жители и гости на София,

На 16 януари 2025 г. Столичният общински съвет взе решение за спиране на две от четирите линии на нощния градски транспорт в София – №3 и №4. Останалите две линии – №1 и №2 – ще се движат само в петък и събота.

Ние като граждани на София считаме това решение като значително ограничение на възможностите за придвижване през нощта, особено за тези от нас, които работят на нощни смени, пътуват рано сутрин или късно вечер, както и за посетителите и туристите на нашия град.

Нощният транспорт е важна услуга, която осигурява безопасно и достъпно придвижване в нощните часове.

В допълнение, липсата на нощна линия до Летище София създава сериозни неудобства за пътниците, пристигащи или заминаващи в късните или ранни часове.

Много европейски столици предлагат денонощен транспорт, който достига и основните летища, което улеснява както местните жители, така и туристите. Някои от градовете в Европа, които предлагат нощен транспорт, са:

• Париж, Франция (47 нощни линии, от които 6 до Летище Орли или Шарл дьо Гол и метро, работещо до по-късно през уикендите)
• Атина, Гърция (4 линии, вкл. до Летище Атина)
• Букурещ, Румъния (25 нощни линии, вкл. до Летище Отопени)
• Амстердам, Нидерландия (нощни автобуси)
• Берлин, Германия (нощни влакове и автобуси)

С подписването на тази петиция настояваме Столичният общински съвет да:

1. Възстанови пълното функциониране на всички линии на нощния градски транспорт в София през цялата седмица.

2. Разкрие нова нощна автобусна линия, свързваща центъра на града с Летище София, за да се осигури удобен и достъпен транспорт за всички пътници, каквато е европейската практика.

За да може София да се разпознава като един от модерните европейски градове, заедно с развитите столици.

Нека заедно подкрепим развитието на удобен транспорт в София!

Членове на семейството ми работят нощна смяна от 3 часа в Еконт и нямат финансови възможности за такси”.

„Град Бургас има нощен градски транспорт, който работи безпроблемно от години. В София бе въведен, после отменен, после пак въведен и сега пак следва да бъде
отменен. Наистина ли столицата на България не може да осигури на своите жители същата услуга, която Бургас от години осигурява на своите?
Наистина ли ще приемем, че в часовете между 23:30 и 04:30 София ще бъде пълен монопол на таксиметровият бранш? Същият бранш, по чийто искания бяха
ликвидирани и приложенията за споделено пътуване?”
……
„Срамота е в европейска столица да с население над 1 милион жители да липсва редовен, удобен и достъпен нощен градски транспорт! Гражданите заслужават тази
услуга!”

„Оправданието на мнозинството в СОС, че да се ограничи транспорта през нощта по някакъв начин облагодетелства софиянци и е решение на проблема с липсата на шофьори е просто неоснователно и нерационално. Това решение би следвало същата логика като да ограничим средното образование до 9-ти клас поради недостига на учители. При липса на кадри в пазарна икономика следва да се подобрят условията на труд и заплащането и да се представи чрез активна кампания до знанието на професионалисти в транспортната сфера”. И т.н. и т.н., много са мненията на хората, които искат тази общинска услуга да се запази.

…….

…..

Радослав Александров и Панайот Желязков

Този коментар изразява личното мнение на автора и може да не съвпада с позициите на novini.bg

Кметът на столицата Васил Терзиев върна за преразглеждане в общинския съвет решението на градските избраници от 16 януари т.г. да бъдат закрити две от нощните транспортни линии. Днес съветниците на своята сесия ще дебатират отново казуса дали е изгодно да се поддържа този сегмент от обществения транспорт или пък не. Обявен е и протест пред сградата на „Московска”33, организиран от инициатори, също и подписка, събрала над 10 000 подписа на желаещи да пътуват „Нощем с белите…” автобуси.

Вече не съм сигурна, че е така. А вие?!

Ето защо е важно общинските съветници да постъпят мъдро и да вземат рационално решение днес в интерес на гражданите, а не на лобистите за тази, или онази транспортни фирми.

Каквото и да си говорим

Няма развитие и прогрес чрез регрес и връщане назад към по-лошите практики, вместо да се стремим към по-добър живот във всяка една сфера.

Смятам, че ако наистина искаме да сме като европейците, не бива да се държим като лицемерните герои от „Криворазбраната цивилизация” на Добри Войников, защото тази постановка е смешна само на сцената в театъра, но в живия живот си е направо трагикомична. Би трябвало след толкова много години да сме надживели предрасъдъците на мадам Злата, че „"Европата измисля туй-онуй... и търси будали кат нас да им вземе парите."

Часове по-късно, в ранния следобяд днес стана ясно, че СОС запазва възможността софиянци да използват нощния обществен транспорт

а осигуряването на обществен транспорт и през нощите е безспорно такова. Много хора, които работят до късни часове или пък през нощта го ползват, пътуващите до летището също, а пък е всеизвестен факта, че дебнат едни алчни копърки, които съдират по десет кожи от гърба на закъсалите пасажери.

Граждански инициативен комитет внесе петиция в СОС, ето какво пише в нея:

Десетки столичани и гости награда пък изразиха своята подкрепа в нарочно създадената за целта платформа в социалните мрежи.

Нощният транспорт го има в много европейски и световни столици.

не е белег на цивилизованост и напредничавост в едно общество да се закриват добри социални постижения,

Последвайте канала на

Аделина Делийска
40

Свързани новини