Трябва да има единен контролен орган към Министерството на вътрешните работи и един министър, който да може да разпореди какво да се направи по темата за безопасността по пътищата.
Гроздан Караджов подчерта и важността на контрола върху обучението на новите водачи на пътя. „Младите водачи имат равни права с нас, но липсата на опит и дисциплина водят до статистика, според която 950 водачи с опит до две години са участвали в тежки произшествия“, каза транспортният министър.
Според министър Караджов е от важност тази сума да бъде инвестирана за подобряване безопасността по пътищата. По думите му темата се разпокъсва между множество различни институции, като по този начин основни мерки, като например затягане контрола на обучението при младите шофьори, остават на заден план. „Има хиляди контролиращи на пътя, но всеки гледа през неговия прозорец. Затова казвам, че е по-лесно да се обучи един човек, който да разглежда няколко аспекта от пътната безопасност“, обясни още той.
Това каза министърът на транспорта Гроздан Караджов на кръглата маса „Мерки за решаване на проблемите с безопасността на пътя. Законодателни предизвикателства и инициативи“ в парламента. Министър Караджов заяви, че проблемът е разпокъсан между множество институции и това води до негативните статистики и „войната“ на пътя, предаде БТА. „Имаме Министерския съвет като координиращ орган. Но той не може да тропне по масата на министрите, това не е в естеството на органа“, каза Караджов. „МРРБ имат собствена агенция за контрол, но те следят дали шофьорите са изрядни и имат винетки, а само от винетки и тол такси за една година са събрани 900 милиона лева“, обясни още той.
5 декември 2025 г. в 09:08 ч.
)