)
Заглавието е на редактора
Красимир Вълчев е бивш министър на МОН и депутат от квотата на ГЕРБ-СДС.
Ако не приемем концепцията, че отношенията между учител и ученик са асиметрични, учителят няма да има достатъчно авторитет и не ще може да възпитава ефективно.
Възпитанието е във всеки час, дори във всяко междучасие, но един отделен час по добродетели и религия може да спомогне допълнително за възпитанието в ценности и за обединяване на усилията на училището и църквата в това да направим децата добри хора.
Възпитателната функция на училището е не-малко важна от обучителната. Ако родителите и учителите успеем да възпитаме по-добре децата, те ще бъдат по-щастливи, по-успешни и ще живеят в по-добро общество. Ние също.
Една от най-важните реформи в образователната система е да освободим време на учителите. Тогава те могат да бъдат по-ефективни във възпитанието и формирането на умения.
За да възпитават ефективно учителите, системата трябва да им се довери. Ако погледнем през действащите правила за налагане на санкции на учениците, тя по-скоро не го прави.
Нямаме големи противоречия относно това какви ценности искаме да формираме у децата.
Погледнато през учебните програми, нашата образователна система е доста срамежлива във възпитателната си функция.
Учителите и сега възпитават, но ако възпитателният елемент бъде подчертан в учебните програми, те ще го правят по-силно и по-уверено.
Ще търсим политическо и професионално съгласие за най-важните промени в системата на образованието. По темата образование има много повече неща, които ни обединяват, отколкото ни разделят.
и очакваме от тях да ни помогнат да ги възпитаме. За да го правят ефективно, трябва да ги подкрепяме.
Ако не възпитаваме децата в уважение към авторитета на учителя, те няма да уважават нито един авторитет, няма да уважават и авторитета на родителите си.
Като родители доверяваме децата си на учителите
Някои от тезите, които изказах на дискусията “Образование и ценности”:
Последвайте канала на