Управителният съвет на Български лекарски съюз взе решение да съдейства за заведеждането на колективен иск от името на лечебните заведения за извънболнична медицинска помощ срещу компаниите, които не са изготвили в срок програмните си продукти, съобщават от съюза.
Причината е създалият се хаос в системата, невъзможността колегите, работещи в ПИМП и СИМП да изпълняват своите задължения след 01.06.2022 г. заради напълно блокирана работа с отделните софтуерни програми. Недопустимо е дни наред български граждани да не могат да получат необходимите им направления за прегледи и изследвания, а лекарите да бъдат подложени на допълнителен стрес и да понасят всички негативи от създалата се ситуация.
БЛС настоява компетентните органи да направят необходимите проверки и да установят кои компании не са изготвили в срок програмните си продукти. Настояваме още и за въвеждането на строг лицензионен режим с ясно разписани отговорности за всички компании, които изработват медицински софтуер.
Български лекарски съюз се обръща към всички колеги, засегнати от проблема, да изпращат своите сигнали за фирмите, които не са изготвили в срок програмните си продукти до централата на БЛС. Сигналите ще бъдат включени в колективните искове, за чието завеждане Съсловната организация ще съдейства.
Български лекарски съюз ще предложи на Надзорния съвет на НЗОК да бъде направена двуседмична отсрочка на клаузата, касаеща електронните прегледи и направления, за да могат компаниите, които не са изготвили в срок програмните си продукти да изчистят пропуските, българските граждани да имат възможност да получат необходимите им направления за прегледи и изследвания без проблем, а лекарите да не бъдат подложени на допълнителен стрес и да понасят всички негативи от създалата се ситуация.