Самият ваксинационен процес е двуполюсен. Взаимна отговорност се търси както от лекаря, така и от пациента. Това каза на брифинга на Националения оперативен щаб директорът на Регионалната здравна инспекция-София д-р Данчо Пенчев, предаде репортер на Novini.bg.
След като е ваксиниран пациентът, получава картонче и се информира на коя дата трябва да дойде за втората игла. Основната цел на здравните заведения е да няма бракувана доза. Такива случаи има в Европейския съюз, където на ден има над 100 бракувани дози. Защото там, също както при нас, по някаква причина се стига до това пациентът да не дойде за втора игла. Става въпрос за многодозова ваксина, която се съхранява при сложни условия и срокът за поиставянето ѝ е изключително кратък. Ние не можем да се сърдим. По тази причина се стига до отлагане на лицата, които трябва да получат втора игла. Една част от хората не идват в подходящия момент в лечебното заведение. Тези хора са не повече от 20-30, което в сравнение с броя ваксинации, които се извършват в София, е минимален процент, заяви д-р Пенчев.
Апелирам всички, които трябва да получат втора игла, да следят внимателно датата, на която трябва да я получат, добави той.
Готовността на цялата лечебна мрежа показа своята ефективност. За по-малко от една седмица от 9000 стигнахме 20 000 ваксинирани на ден, подчерта директорът на РЗИ-София.
Повече за Коронавирус
- най-ново: Вижте последните новини
- лесни стъпки: Как да се предпазим?
- просто ръководство: Какви са симптомите?