Въпросът за достойнството на лекарите и пациентите се дискутира отдавна. Има случаи, когато българските пациенти не получават онова, което заслужават. Но за средствата, които обществото заделя за здравеопазване, имаме прекрасно здравеопазване и прекрасни лекари, каза в сутрешния блок на БНТ главният секретар на Българския лекарски съюз д-р Димитър Ленков.
Грижата за пациента е екипен процес – между лекарите и медицинските сестри. За да може да се оказва качествена медицинска услуга, всеки лекар трябва да има две медицински сестри. В България съотношението е 1 към 0,9, обясни той.
Процесите са двустранни – каквото отношение получават лекарите, такова и дават, посочи още д-р Ленков.
Д-р Стойчо Кацаров от Центъра за защита правата в здравеопазването каза, че лошо отношение и ниско качество на медицинската са основните причини, заради които хората най-често да се обръщат към тях. По думите му това се дължи на лоша организация. Той е категоричен, че въвеждането на медицинските стандарти по никакъв не е допринесло за повишаване на качеството на медицинската помощ.
Все по-често пациентите питат къде и как могат да съдят болницата или съответния лекар, заяви още д-р Кацаров.