Американската интернет и софтуерна корпорация "Гугъл" обяви днес поредица от финансови дарения и мерки за подпомагане на ваксинационните кампании в САЩ и по света, включително "виртуален агент" за ориентиране на потребители с недостатъчен или никакъв достъп до интернет, предаде Франс прес.
Достъпен чрез текстово съобщение, чрез онлайн чат или чрез мобилен телефон, той трябва да позволи записване на час за ваксиниране, както и за задаване на основни, свързани с това, въпроси на 28 различни езици, предава БТА.
Този инструмент е разработен от звеното на технологичния гигант, което се занимава със съхраняване информация в "облак", и е насочен главно към хора с ограничен достъп до интернет, се посочва в съобщение на "Гугъл".
Корпорацията посочва, че желае да улесни ваксинирането на общности в неравностойно положение на достъп до здравни грижи.
Калифорнийската компания обеща да достави 250 000 дози ваксини на държави в нужда, да помогне за финансиране на временни центрове за ваксиниране в САЩ и да предостави 250 милиона долара за рекламни субсидии за подпомагане на правителства и здравни организации, сред които Световната здравна организация, за да информират за текущи кампании.
"Гугъл" отбелязва, че в САЩ КОВИД-19 е засегнал много повече афроамериканското население и латиносите, но въпреки това тези групи имат по-ниски нива на ваксиниране.
Няколко големи технологични компании обявиха сходни инициативи. "Амазон", "Юбър" и "Фейсбук" предоставиха ресурси или са внедрили дигитални инструменти в помощ на ваксинационните кампании.
Повече за Коронавирус
- най-ново: Вижте последните новини
- лесни стъпки: Как да се предпазим?
- просто ръководство: Какви са симптомите?