Фейсбук и Туитър вземат нови мерки срещу дезинформацията в изборите в САЩ

pixabay
share

Фейсбук и Туитър взеха нови мерки за борба с дезинформацията в изборите в САЩ след отправяните им критики за твърде небрежно отношение към фалшивите новини и кампаниите за дезинформация, които според някои са повлияли на резултата от президентските избори през 2016 г., предадоха световните агенции, цитирани от БТА.

Фейсбук лансира Изборен информационен център, който позволява на всички потребители на Фейсбук и Инстаграм да получават достъп до точна и лесна за намиране в интернет информация за гласуването.

Джо Байдън събра рекордните 26 млн. долара за денонощие след избора на Камала Харис за кандидат-вицепрезидент

Американските граждани ще могат да проверяват дали са вписани в избирателните списъци на своя щат, а в противен случай ще бъдат препратени към правилния сайт. Те също така ще могат да се запознаят с правилата на своя щат за неприсъствено гласуване.

Туитър разшири правилата си срещу дезинформацията за предварителното гласуване и гласуването по пощата. Става дума за нови политики за предоставяне на вярна информация за всички налични варианти за гласуване, включително неприсъствените и реагиране на неверни твърдения по тези теми.

Президентът на САЩ Доналд Тръмп многократно е заявявал без доказателства, че гласуването по пощата, за което се очаква рязко да се увеличи заради епидемията от коронавируса, е податливо на масови измами. През 2016 г. близо една четвърт от избирателите гласуваха по този начин. Според мнозина експерти установената практика и децентрализираното естество на изборите в САЩ силно затрудняват измамите с пуснатите по пощата бюлетини.

Водещи новини

Още новини