Руските технологични предприемачи са готови да пуснат приложение за споделяне на снимки на вътрешния пазар, откривайки нова пазарната ниша, след блокирането на „Инстаграм“, съобщава „Ройтерс“.
Новата услуга, известна като „Росграм“, ще стартира на 28 март и ще има допълнителни функции като такава за финансиране на благотворителни кампании и друга с платен достъп за специално съдържание.
„Моят партньор Кирил Филимонов и нашата група разработчици вече бяха готови за този обрат на събитията и решиха да не пропускат възможността да създадат руски аналог на популярна социална мрежа, любима на нашите сънародници“, каза Александър Зобов, директор връзки с обществеността на новата социална мрежа.
От снимка, която Зобов сподели във „ВКонтакте“, цветовата схема и оформлението на „Росграм“ ще имат голяма прилика с „Инстаграм“. От „Мета“ все още нямат официален коментар относно дизайна на руския двойник на приложението си.
Руският държавен комуникационен регулатор Роскомнадзор блокира достъпа до „Инстаграм“ от понеделник, след като от американската компания „Мета“ заявиха, че ще позволят на потребителите на социални медии в Украйна да публикуват съобщения, които призовават за „смърт на руските нашественици“.
Руснаците работят от няколко месеца за създаване на свои социални мрежи, дубликати на световните. През последните месеци Русия развива своята местна технология, включително смартфони AYYA T1, произведени от държавния конгломерат „Ростех“.
През ноември „Газпром Медия“ стартира Yappy като вътрешен конкурент на платформата за споделяне на видео „Тик Ток“, припомня БТВ.