Експерт: Може да е имало обледеняване на крилата на Ту-154

Getty Images/Guliver
share

Преподавателят по “Безопасност на полетите” в Техническия университет главен асистент Марин Петров заяви пред БНР, че най-вероятните технически причини за такъв род инциденти са зареждането с нискокачествено гориво, разредено с вода, или неукрепване на товара в багажните отделения. Той уточни, че за да предизвика подобен инцидент, неукрепеният товар трябва да е няколко тона.

“Аз не изключвам например възможност от възникване на обледеняване по крилата - натрупването на лед по крилата. Въпреки че метеорологичната служба твърди, че в момента температурата на самото летище в Сочи е била по-висока от 0 градуса, тоест някъде към 3-4 градуса, при изкачване на височина и особено при полет с увеличаване на скоростта пада температурата на обтичащия въздух и ако влажността е достатъчно висока, а никой не дава информация за този параметър на атмосферата до този момент, може да се образува обледеняване по крилата на самолета, което да доведе до рязко влошаване на аеродинамичните му характеристики.”

Руският самолет е имал капацитет да превозва почти два пъти повече пътници, но пилотът е поискал по-голяма отсечка за засилка преди излитане, което означава, че апаратът е бил натоварен, допусна Петров.

Той коментира, че е възможно и двигателите на падналия Ту-154 да са отказали: “Ако има такива наблюдения от очевидци, че се опитва да приводни самолета, това означава, че е липса на тяга, тоест двигателите не са работили.”

Водещи новини

Още новини