Най-голямата австралийска телекомуникационна компания бе осъдена да заплати глоба от 50 милиона австралийски долара (около 39 милиона американски долара) за измама при сключване на договори за мобилни телефони на аборигени, които те не разбирали и не можели да си позволят финансово, предаде АП.
Това е втората най-голяма глоба, налагана за нарушения на закона за защита на потребителите в Австралия.
Решението бе взето от федерален съдия.
Телекомуникационният гигант Телстра призна нарушенията и че е сключил договори за мобилни телефонни услуги с аборигени, които слабо разбират английски.
Служители на компанията пък понякога подправяли кредитни оценки и представяли безработни клиенти като трудово наети. Те също така не обяснили по подходящ начин потенциалните разходи и лъжели, че някои продукти са безплатни.
Съдия Дебра Мортимър подчерта, че служители на Телстра са се възползвали от културната особеност на аборигените да дават съгласието си с цел да се избегне конфликт.
Клиентите дължат средно по 7400 австралийски долара (около 5700 американски долара), а един - цели 19 000 австралийски долара (близо 14 700 американски долара).
Общата задлъжнялост на 108-те измамени потребители възлиза на повече от 800 000 австралийски долара (приблизително 624 400 американски долара).