Почти 7 млрд. евро са похарчили румънците онлайн през 2022 г.

Pixabay
share

Почти 7 милиарда евро са похарчили румънците онлайн през 2022 г. От тях 2,6 милиарда евро са били за дрехи и обувки. Това показват данните от доклада „Стратегии за растеж на електронната търговия“, разработен от агенция Лимитлес (Limitless) и цитиран от Аджепрес.

Пазарът на електронна търговия в Румъния има около 100 онлайн магазина, които регистрират над 1000 поръчки на ден. През 2022 г. всички тези магазини отчитат поръчки на обща стойност 6,7 милиарда евро, от които 55% са разходи за дрехи, обувки и електроника.

Всеки пети румънец поръчва постоянно онлайн, 50% правят поръчки два пъти за три месеца и само 12% поръчват онлайн до шест пъти месечно. Почти една четвърт от румънците (21%) поръчват извън страната, най-често от Китай.

49% от румънците плащат повече за марка, която им е позната, 51% предпочитат да дадат по-малко за по-евтин продукт, произведен в Румъния. 57% дават повече за екологичен продукт, а 43% - за версия, която не е екологична.

В Румъния: Даваш старата си кола, взимаш 3000 леи

Средният приход на потребител, генериран в индустрията за електронна търговия, е 467 евро - стойност, която се очаква да надхвърли 870 евро до 2027 г. 

В Европа делът на онлайн пазаруващите се е увеличил от 55% през 2012 г. на 75% през 2022 г., като най-големи скокове са регистрирани в Естония (+47%), Чехия (+41%) и Румъния (+41%).

Изследването „Стратегии за растеж на електронната търговия“ е изчерпателен доклад, съдържащ над 90 тествани стратегии и препоръки за увеличаване на онлайн продажбите от 24 експерти по електронна търговия, онлайн промоции и комуникация на марката, отбелязва агенцията, цитирана от БТА.

Водещи новини

Още новини