В навечерието на коронацията на британския крал Чарлз III продажбите на сувенири и други стоки, свързани с нея, бележат безпрецедентен ръст в Обединеното кралство, информира ДПА, цитирана от БТА.
Производителят на луксозен порцелан "Халцион дейс" (Halcyon Days) обяви, че очаква приходите от продажбите на изделията от неговата колекция, създадена в чест на коронацията, да достигнат до над 1 милион британски лири (1,14 милиона евро). Компанията е увеличила броя на своите служители с 20 на сто от януари, за да може да бъдат произведени още 150 000 порцеланови продукта, над обичайния ѝ производствен капацитет.
"Като официален доставчик на кралския двор, който осигурява предмети на изкуството за британското кралско семейство, ние отчитаме повишаване на продажбите си по време на значими кралски събития. Коронацията на краля обаче е наистина знаменателно събитие и ние сме затрупани с поръчки", споделя главният изпълнителен директор на "Халцион дейс" Памела Харпър.
Компанията, която управлява платформата за онлайн търговия "иБей" (eBay), също отчита скок на продажбите на сувенири, свързани с коронацията на Чарлз III. Търсенето на "кралски плюшени мечета" в електронния магазин се е повишило с над 980 на сто на седмична база, на възглавнички с надпис "Бог да пази Краля" - с 400 на сто, а на чашите с посвещение "Коронацията на крал Чарлз Трети" - с над 260 на сто.
Нараства и търсенето на предмети, които имат инвестиционна стойност. Интересът към пощенските марки с образа на "Крал Чарлз" се е удвоил в навечерието на уикенда, а към "сребърни монети, сечени в Кралския монетен двор", се е увеличил с 200 на сто.
Британската верига от супермаркети "Сейнсбърис" (Sainsbury's) съобщи, че е продала панделки с обща дължина от 230,6 километра, както и 22 000 маски с образите на Чарлз III и на съпругата му, кралицата консорт Камила.
Търсенето на дрехи в червено, бяло и синьо (цветовете на националното знаме на Великобритания) се е увеличило с 676 на сто спрямо миналата седмица, обяви търговската верига.
"Сейнсбърис" съобщи също, че продажбите на пенливи вина са скочили със 128 на сто на годишна база, а тези на английските бутикови вина "Найтимбер" (Nyetimber) - с 600 на сто, тъй като клиентите на Острова предпочитат да се почерпят с напитки родно производство по време на предстоящия уикенд, през който ще се състои коронацията.
Британският производител на вина и спиртни напитки "Бери брос. енд Руд" (Berry Bros. & Rudd) обяви, че продажбите на английски пенливи вина са се увеличили с 304 на сто спрямо миналата година.
Германската търговска верига "Лидл" (Lidl), която има магазини и във Великобритания, съобщи, че продажбите на киш са се увеличили с 33 на сто, тъй като клиентите са се вдъхновили от решението на Чарлз III и съпругата му Камила да изберат френския специалитет за официално ястие за т.нар. "голям обяд", с който британците ще отбележат коронацията на монарха.