Продажбите на вино в Германия падат с 10%

Pixabay
share

Потребителите в Германия са похарчили значително по-малко пари за покупки на вино, тъй като разходите за живот в страната продължават да растат, предаде ДПА, цитирана от БТА.

През изминалата година частните домакинства са закупили 10 на сто по-малко вино в Германия, обяви в Дюселдорф Германският институт по виното преди търговския панаир "ПроВайн" (ProWein), който ще се проведе от 19 до 21 март.

Анализ на ""Нилсен Ай Кю"" (NielsenIQ) предполага, че това е довело до спад в продажбите от 6,5 процента. В цифрите не са включени количествата, консумирани извън дома в ресторанти или на събития.

Самото вино също е поскъпнало. За вина от Германия средната цена на дребно се е повишила до 4,18 евро за литър през 2022 г., съобщиха от Института по виното. Това е увеличение от 26 цента или 6,6 процента в сравнение с 2021 г.

Увеличението на цените се дължи на значително по-високите разходи за стъкло, опаковки, логистика и персонал, наред с други неща. Средната цена обаче се е повишила не така рязко за вина от чужбина през 2022 г., с увеличение със 7 цента или малко под 2 процента до 3,64 евро за литър.

Чаша греяно вино в Германия скочи с 30%

Нежеланието на потребителите да купуват е особено забележимо при вината от Германия. Продаденото количество местно вино е намаляло с 14 на сто, а продажбите - с 8 на сто.

При вината от чужбина закупеното количество намалява със 7 на сто, а разходът - с 5 на сто.

При вноса на вино италианските вина продължават да водят по обем с дял от 16 процента, с един процентен пункт по-малко спрямо предходната година, следвани от вината от Испания с 14 процента, ръст от два процентни пункта, и френските вина с 11 процента.

Бялото вино продължава да бъде предпочитано със стабилен обемен дял от 47 процента. Пазарният дял на червеното вино намалява от 41 на 40 процента. Вината розе пък се увеличават от 12 на 13 процента.

 

Водещи новини

Още новини