Срив на потребителските нагласи в Германия

Pixabay
share

Германските потребителски нагласи за октомври продължават да се сриват до ново рекордно дъно за четвърти пореден месец, тъй като високата инфлация и силно растящите енергийни сметки не показват признаци на отслабване.

Това показват резултати от последното проучване на немския институт GfK сред около 2000 потребители, проведено в периода между 1-ви и 12-ти септември 2022 г., информира БНР.

Индексът на GfK, определящ потребителски нагласи за следващия месец (за октомври 2022 г.) се понижи до -42,5 пункта от -36,8 пункта през септември и при осредните прогнози за по-сдържано влошаване към -39,0 пункта. Това е ново историческо дъно на индекса на потребителското доверие във водещата европейска икономика за четвърти пореден месец (най-ниско ниво от 1991 г. насам, от когато се провежда проучването) и вече значително под предишните рекордни дъна, достигнато през пролетта на 2020 г., когато коронавирусната пандемия беше в началото си и когато бяха въведени строги локдауни като мярка за ограничаване на заразата.

Основната причина за резкия спад в потребителските нагласи е намаляването на очакванията за доходите през настоящи месец (септември) до рекордно дъно, което води и до спад в склонността за покупки и до влошаване на икономическите очаквания.

Инфлацията донесе спад на фондовите борси по света

Водещи новини

Още новини