Бирария в Мюнхен откри нов начин за преодоляване на недостига на олио в Европа - като позволи на клиентите да плащат в натура, осигурявайки си достатъчни запаси, за да продължи да пържи шницели, предаде Ройтерс, цитирана от БТА.
Много европейски страни, включително Германия, изпитват недостиг след началото на руското нашествие в Украйна. Двете воюващи страни осигуряват около 80 процента от глобалния износ на олио.
Мениджърите на мюнхенската бирария Гизингер, към която работи и пивоварна, смятат, че са открили отговора. Те предлагат на любителите на бира литър от любимата напитка за същото количество слънчогледово олио.
"Просто свършихме олиото в кухнята и се налага да бъдем изобретателни", заяви мениджърът Ерик Хофман.
Бутилките с олио от слънчоглед и рапица често липсват от рафтовете в германските супермаркетите и много магазини са въвели максимални квоти на клиент.
"Снабдяването с олио е много трудно. Ако се нуждаете от 30 литра седмично и получавате само 15, в някакъв момент няма да можете да пържите шницели", заяви Хофман. Той уточни, че до момента клиентите на бирарията са разменили към 400 литра олио за бира.
Литър бира струва около 7 евро в германските бирарии, а бутилка олио - около 4,5 евро.
Мориц Балер, клиент на бирарията, купил 80 литра олио в Украйна по време на посещение за доставка на хуманитарна помощ. След това ги разменил за осем кашона бира за партито за рождения си ден.