Държавите от ЕС следва да насочат повече средства за създаване на образователно съдържание - цифрово, общодостъпно и качествено. Това заяви еврокомисарят за иновациите, научните изследвания, културата, образованието и младежта Мария Габриел.
Тя отбеляза, че бюджетът на ЕС до 2027 г. за образование е по-голям, отколкото досега, включително чрез средствата за икономическо възстановяване от пандемията.
Трябва да определим накъде да бъдат насочени тези средства, посочи еврокомисарят.
По нейните думи е необходимо да бъдат подкрепени особено онези райони, където в условията на карантина са били отчетени недостатъци в инфраструктурата и оборудването за учене онлайн. По нейните думи предстои ЕС да създаде работна група, която да подкрепя държавите в определянето на най-правилните места за образователни инвестиции със средствата за икономическо възстановяване.
Габриел уточни, че засега едва 44 на сто от европейците заявяват, че имат основни цифрови познания, а до края на десетилетието ще има нужда те да бъдат двойно повече. Еврокомисарят отбеляза нуждата да се предвидят средства и за обучението на преподавателите за използване на новите технологии.