Финансирането на идеи и малки бизнеси в Европа вече ще е много по-лесно и достъпно, защото договорихме нови правила за платформите за колективно финансиране, т.нар. краудфъндинг. Това е начин за събиране на средства за стартиращи компании или хора с интересни идеи. Компаниите представят проектите си на специални онлайн платформи и така могат да спечелят доверието на много, но по-малки инвеститори, които могат да са и обикновени физически лица. Това работи много добре в САЩ и с новите правила правим така, че платформите за колективно финансиране да могат да работят при еднакви правила във всяка държава на ЕС. Така една идея за иновативен продукт ще бъде представена и достъпна за инвестиране в нея от граждани от цяла Европа, което увеличава шанса да се съберат нужните за реализирането средства. Това заяви българският евродепутат от ГЕРБ и ЕНП Ева Майдел в четвъртък 19 декември 2019 г.
Ева Майдел е главен преговарящ за Европейската народна партия по регламента, който предстои да бъде одобрен официално от Европейския парламент и Съвета на ЕС в началото на 2020 г. След това правилата ще се прилагат директно в държавите без нужда от транспониране с национално законодателство.
,,Това, което се опитваме да направим, е да използваме и обединим потенциала на Европа. Ако ние сме 27 отделни държави, шансът да се състезаваме на полето на новите идеи и технологиите със САЩ, Китай или Япония е малък. Ако обаче сме ЕС, с единен пазар, единни правила и общи капитали, тогава предимството е на наша страна'', допълни Майдел след приключването на преговорите между институциите на ЕС.
Тя уточни, че има различни видове колективно финансиране. Най-популярните са тези чрез партньорско кредитиране, с дялов капитал и чрез предоставяне на компенсации, най-често под формата на продукта или услугата, когато се реализира с помощта на събраните средства.
Освен осигуряване на финансиране за нови проекти, предприятия или идеи, колективното финансиране носи редица други предимства. Например, то може да е начин за изграждане на общност около даден проект, което да доведе до получаване на съвети за подобряване и полезна информация за пазара и търсенето.
Успешна кампания за колективно финансиране може да подчертае потенциала и общественото доверие в бизнеса, което от своя страна да допринесе за по-лесно намиране на допълнително финансиране от други видове финансови източници, които ще приемат проекта за по-малко рисков.
Не на последно място колективното финансиране е силен маркетингов инструмент, защото предоставя публична онлайн трибуна за рекламиране и утвърждаване на продукт или услуга преди да са стъпили на пазара.