Във Великобритания може да забранят рекламите на евтин алкохол

share

На супермаркетите във Великобритания може да им бъде забранено да рекламират евтиния алкохол, според плановете на коалиционното правителство, пише вестник “Дейли Телеграф”.

Забраната, която ще е част от стратегията на властите срещу алкохола, ще бъде краят за веригите за търговия на дребно, като Теско и Асда, рекламиращи продажба на бира, вино и спиртни напитки с отстъпки.

Промоциите на супермаркетите от типа „три бутилки вино за 10 лири” или „светла бира на половин цена” се разглеждат като фактор допринасящ за разрастване на алкохолните запои в Обединеното кралство. Мярката, все още обсъждана, ще забрани рекламите по телевизията и с плакати на евтин алкохол.

Супермаркетите използват подобни рекламни трикове около различни събития – футболни турнири, Коледа, почивни дни, с цел увеличаване на продажбите.

Очаква се за миналата година британците за първи път да са консумирали повече бира, купена от супермаркетите, отколкото в пъбовете.

Водещи новини

Още новини