Нови разкрития за нередности в производството на автомобили от германския концерн „Фолксваген” бяха направени късно снощи от говорител на фирмата. Концернът призна, че е манипулирал данни за стойностите на изхвърлените вредни газове от всички модели от серията „Блу Моушън”, която бе рекламирана като спазваща най-високите екологични норми. Този път засегнати са и бензинови двигатели.
В поредния скандал не става дума за манипулиращ софтуер, а за изкуствено занижени изисквания за спазване на еконормите, като по този начин изискванията били покрити от почти всички модели на „Фолксваген”. Реално обаче нормите за допустимо изхвърляне на въглероден диоксид са в пъти по-строги. Заради завишеното изхвърляне на вредния газ колите харчат и много повече бензин, отколкото се твърди от концерна.
Според разследването, което се извършва от самата фирма, от новите разкрития са засегнати поне 800 000 автомобила, най-вече с бензинови двигатели. Става дума за моделите „Поло”, „Голф” и „Пасат” на „Фолксваген”, А1 и А3 на „Ауди”, „Октавия” на „Шкода” и „Леон” и „Ибиса” на „Сеат”.Това може да коства на „Фолксваген” допълнителни 2 милиарда евро щети. След разкритията, направени снощи, акциите на концерна се сринаха с цели 8 процента.
През септември „Фолксваген” призна, че е инсталирал в дизеловите си автомобили софтуер, който изкуствено занижава данните за изхвърлени вредни газове – най-вече азотен оксид.