Големите държави се опитват да решават проблемите си за сметка на страни като България, това заяви Ангел Джамбазки в Европейския парламент по време на дебат, свързан с въведената в Германия минимална ставка за заплащане на труда. Според Джамбазки и представители на други държави, несъгласни с въвеждането на изискванията за минимална ставка, целта е чуждите фирми да бъдат изгонени от Германия и така тя да се освободи от конкуренция в бранша.
Изказване на Ангел Джамбазки:
"Немското предложение звучи изключително хубаво, разказано като приказка, но истината е, че тази мярка се въвежда, за да се ограничи достъпът на чужди фирми в Германия. Според приетите от Берлин правила всички наемни работници, дори тези, които преминават през Германия, трябва да получават на ден по 8,5 евро. По този начин българските транспортни превозвачи ще бъдат задължени да изплащат подобни заплати плюс командировъчни. Това ги прави неконкурентноспособни и ще се откажат да работят в Германия, защото не могат да издържат финансово.
Всъщност, това е идеята на Германия - да ограничи превозвачите от България, Полша, Литва и други по-малки европейски държави, за да облагодетелства немските превозвачи. Единия ден големите държави-членки ни говорят за свободен пазар и конкуренция, а на другия ден в националните си законодателства приемат точно обратните мерки. Ако ще спазваме правилата, така няма да стане. Между другото, Франция също прилага този подход и се опитва да дискриминира превозвачите от малките държави. Тя се опитва да въведе правила,които да задължат шофьорите да спят на хотел, което нарушава маршрута им и оскъпява превоза. Целта на всички тези уж незначителни мерки е да ограничат малките държави, да ги изтикат. Това е вид протекционизъм. Обаче, когато се прилага от Германия и Франция, е уж законно, а ако ние решим да го направим, ще ни наложат санкции. Ето срещу този двоен стандарт се борим."
Реакцията на представителя на ВМРО в Европейския парламент е породена от непрекъснатите опити да се въведат такива правила (ограничения), които да поставя транспортните превозвачи от България и държави като Полша, Литва, Чехия в по-неблагоприятно положение от другите. От друга страна, докато ударът се насочва срещу държави като България, никой не иска да се занимава с Турция и всички нарушения, които нейните фирми извършват в Европа - нерегламентиран внос, социален дъмпинг, дъмпинг на стоки и т.н. Именно това кара българският представител заедно с представители на Полша, Литва, Чехия и други по-малки държави да настояват Германия и Франция да бъдат наказани, ако продължават да създават пречки.