Опростяване на подзаконовите и административни процедури, предоставяне на по-добър достъп до финансиране и подпомaгане достъпа до международните пазари - така президентът на СМСП към ЕНП и член на ЕП Надежда Нейнски формулира основните цели, които трябва да се преследват за подпомагане на европейските малки и средни предприятия.
Нейнски представи своите идеи по време на Европейския конгрес на малките и средни предприятия в Катовице, Полша, който се провежда под патронажа на полския президент Бронислав Коморовски и полското председателство на Съвета на ЕС.
Според нея цената на икономическата криза се заплаща в най-голяма степен от безработните, защото безработицата създава непропорционално по-големи социални и икономически разходи. Затова „трябва да насърчаваме повече иновации и повече предприемачество, защото това означава и повече работни места", аргументира се Нейнски.
Според нея нивото на предприемачество и иновации е пряко свързано с това колко успешно може да се намали структурната безработица. „Освен това, МСП имат гъвкави структури и могат по-лесно да запазват и създават работни места, а и да обучават и да повишават квалификацията на своите работници независимо от и дори въпреки скоростта на глобализацията и въвеждането на нови технологии", отбеляза в своето изказване пред авторитетния форум Нейнски.
Тя говори и за достъпа до международните пазари като не напълно проучена, но уникална възможност с осезаеми ползи за малкия и среден бизнес. „Най-очевидният път за достъп на малките и средни предприятия до международните пазари е чрез Интернет. Той е евтин, леснодостъпен и бърз. Въпреки това, се оказва, че използването му е технологическо предизвикателство за европейските малки и средни предприятия. Ще ви дам пример - според изследвания от страна на Комисията, 65% от всички МСП, имат свой собствен уебсайт, 28% от тях могат да получават поръчки онлайн, а само 14% от интернет-страниците им позволяват завършване на цялата сделка онлайн", каза Нейнски.
Тя препоръча да се насърчават местните, регионални и международни мрежи от контакти, които помагат на малките и средни предприятия да участват в съвместни дейности с чуждестранни партньори.