По 3 евроцента на жител на ЕС излиза кампанията за евроизборите

share

Информационната кампания, която цели да убеди европейските граждани да бъдат активни и да дадат гласа си на европейските избори догодина, ще струва 16 млн. евро, или по 3 евроцента (около 6 ст.) на гражданин на ЕС.

Това стана ясно на пресконференция в Европарламента в Страсбург с участието на зам.-председателите на институцията Ани Подимата и Отмар Карас, както и на директорката на комуникациите Хуана Хуарес. Началото на кампанията, която ще се провежда в 28 страни на 24 езика, бе дадено официално. Тя ще продължи до изборите през май 2014 г. "Действай, реагирай, влияй" е основното мото.

В предстоящите избори има няколко основни разлики спрямо предишните. Една от най-важните е, че за първи път в историята на ЕС гражданите ще могат да повлияят върху това кой ще ръководи Европейската комисия.

Причината е, че това са първите избори след приемането на Лисабонския договор, която увеличи значително правомощията на Европарламента. Европейският съвет сега ще трябва да се съобрази с изборните резултати при предложението си за шеф на комисията, като предложеният кандидат ще бъде гласуван в парламента и трябва да получи абсолютно мнозинство.

Така че основната цел на предстоящата еврокампания ще е да убеди гражданите на ЕС, че този път гласът им ще има далече по-голямо влияние върху вземането на решенията в съюза, отколкото преди.

Днес пред депутатите председателят на Еврокомисията Жозе Мануел Барозу ще произнесе последната си реч за състоянието на съюза преди изборите. По-късно избраниците ще дебатират по ситуацията в Сирия, както и по проблема с бежанците.

Водещи новини

Още новини