McDonald's заменя играчките в детските си менюта с книги

share

Мрежата от ресторанти за бързо хранене McDonald's във Великобритания замени играчките в своите детски менюта (Happy Meal) с книги, съобщи вестник "Дейли телеграф".

Кампанията "Щастливи читатели" (Happy Readers) има за цел да стимулира четеното в цялото семейство. Очакванията на McDonald's са за година с менютата да бъдат продадени поне 15 млн. книги, което би превърнало компанията в най-големия разпространител на детска литература в страната, пише dnevnik.bg.

Детските менюта се появяват в ресторантите McDonald's през 1979 година. Заедно с тях върви играчка, обикновено популярен герой от анимационен или игрален филм. До 2011 година играчки се получаваха безплатно, но за да избегнат обвиненията, че с тях се поощряват вредни хранителни навици у децата, вече за тях се плаща минимална сума.

Като цяло в редица страни практиката на McDonald's да обвързва храни и играчки търпи критика. В Бразилия компанията беше глобена 3.19 млн. реала (1.77 млн. долара) заради съблазняването на децата с играчки. В Калифорния пък с тях може да се предлага само един сандвич, който е сравнително здравословен.

Водещи новини

Още новини