С временното прекратяване на движението по международната жп линия Белград-Бар (Черна гора) Белград загуби железопътните си връзки с другите страни от Балканите. Единствената активна в момента международна жп линия в Сърбия свързва Димитровград (Цариброд) и София и влакът се движи веднъж дневно, съобщава вестник "Данас".
Докато управляващата Сръбска прогресивна партия се хвали с инвестиции в железницата и обновяването на 75 км жп линия между Белград и Нови Сад, ситуацията с железницата се влошава, се казва в съобщение на опозиционното сръбско движение "Да не даваме Белград".
Движението припомня, че влакове някога са се движели от Белград до Виена, Прага, Любляна, Сараево, Загреб, Будапеща, Тимишоара, Истанбул, София, Солун, Скопие и други европейски градове.
Днес, заради лошото управление и неспособността на управляващата партия, Белград няма жп връзка с региона. Единствената активна международна жп линия в Сърбия в момента свързва Димитровград и София и влакът се движи веднъж дневно, се казва в съобщението.
Координаторът на групата за транспорт на "Да не даваме Белград" Зоран Буквич посочи, че в Западна Европа бързите влакове са по-ефикасен вид транспорт от самолетите при дестинации до 400 километра. Той посочи удобството и предимствата на пътническите влакове и железницата като цяло като екологично най-доброто средство за транспорт, което, ако в него се инвестира, може да стане и най-бързото.