Проблем в релсовата система е причината за влаковата катастрофа в Индия

pixabay
share

Причината за трагичната влакова катастрофа в Индия най-вероятно е повреда в системата за управление на релсите. Този вариант проучват следователите, след като на 2 юни най-малко 280 души загинаха, а около 1200 бяха ранени.

Оказва се, че инцидентът е малко по-различен от това, което беше ясно до момента- сблъскали са се не две, а три влакови композиции. Първоначално пътнически влак се блъска в спрял товарен влак, излиза от релсите и удря друг пътнически влак, движещ се в обратната посока.

В първия си подробен брифинг за катастрофата служители на индийските железници казаха, че повредата на системата за управление на релсите е основният фокус на разследванията.

Компютърно контролираната система за управление на релсите, наречена "блокираща система", насочва влак към празен коловоз в точката, където се срещат два коловоза. Тя също така координира и контролира сигнала към приближаващия влак, като показва дали влакът трябва да се движи направо или да премине на нов коловоз.

Индийски министър: Установени са причината и отговорните за тежката влакова катастрофа

"Предполага се, че е защитен от подправяне и грешки. Нарича се безпроблемна система, дори ако се повреди, сигналът ще стане червен и влакът ще бъде спрян", каза Джая Синха, член на железопътния съвет.

Тя каза, че е говорила с ранения машинист на първия влак и той е обяснил, че е бил в рамките на ограничението на скоростта и не е подминавал сигнал. Всичко това ще бъде проверено от системи, които записват подробности за коловоза и влака.

Има много възможности какво може да се обърка, смята Синха. Дори може просто някой да копае в областта, през която минават кабелите на електронната система и да ги повреди. Варианти са и късо съединение, или повреда на машината.

"99,9% няма вероятност машината да се повреди, но има 0,1% шанс за повреда", каза тя. "Тази възможност винаги е налице във всички видове системи."

Тя не посочи доставчика или производителя, нито възрастта на системата. Но каза, че се използва в почти цялата индийска железопътна мрежа.

Водещи новини

Още новини